Leiding informatie laadt niet

Dit forum is bedoeld voor alle vragen en antwoorden rondom de KLIC functionaliteit binnen de InfraCAD Suite. Via Klic-Online biedt het Kadaster algemene informatie over KLIC.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
hans engelman
Berichten: 13

Leiding informatie laadt niet

Berichtdoor hans engelman » ma 09 mar 2020, 10:30

Hallo

sinds een week kan ik geen informatie van leidingen terugvinden als ik een Klic melding laad. In de dwg staat alleen een plaatje van de BGT pastel.....ik wacht op een nieuwe update, evenals mijn collega's die in het veld staan.

Vreemd dat ik niets op jullie site hierover kan vinden, ik ben niet de enige met dit probleem volgens mij

groet Hans


Anton
Berichten: 78

Re: Leiding informatie laadt niet

Berichtdoor Anton » di 10 mar 2020, 08:21

Het Kadaster is al sinds januari 2019 bezig met de overgang naar vector-gebaseerde Klic-leveringen. Deze zijn niet te verwerken met de Klic-module van InfraCAD. Daarom hebben we vorig jaar nieuwe Klic-module ontworpen die we beschikbaar stellen in onze applicatie InfraCAD Map en InfraCAD Map Desktop.

Je kunt hier meer over lezen: https://www.infracad.nl/klic-win

Sinds november 2019 levert geen enkele netbeheerder meer in het oude formaat. Om gebruikers tegemoet te komen leverde het Kadaster nog een soort hybride levering vanaf november 2019 tot maart 2020 waarbij de PNG's werden geleverd. Deze waren (met enige moeite) nog wel te verwerken met InfraCAD. Maar vanaf 1 maart 2020 levert het Kadaster alleen nog de nieuwe leveringen. Hiervoor is InfraCAD Map nodig.

Dit nieuws wordt al geruime tijd gedeeld, via onze nieuwsbrieven, handtekeningen onder mails, webinars, forum, advertenties in vakbladen, en ook door andere partijen zoals het Kadaster via hun nieuwsvoorzieningen.

  

NLCS workshop - Landmeter