Bijschrift plaatsen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Roel
Berichten: 17

Bijschrift plaatsen

Berichtdoor Roel » di 21 mar 2017, 16:35

Waarom kan wordt het bijschrift van een lijn niet daar neergezet waar ik hem hebben wil.
De afstand tussen de lijn en het bijschrift werkt prima :D . Maar ik wil het bijschrift daar boven de lijn geplaatst hebben waar ik hem hebben wil. De ene keer komt het bijschrift links, de andere keer rechts te staan en ook nog niet eens op de zelfde afstand van het punt waar ik heb aangeklikt. :evil:


Henk
Berichten: 294

Re: Bijschrift plaatsen

Berichtdoor Henk » di 21 mar 2017, 17:17

Beste Roel,

Het is me zo niet direct duidelijk wat je precies bedoelt.

Het Bijschrift is gekoppeld aan een lijn (NLCS object) met behulp van een leader (die indien gewenst onzichtbaar kan zijn). Afhankelijk van de geselecteerde positie op de lijn, de hoek die de lijn op dat punt maakt en het aangewezen punt van de te plaatsen tekst zal de MLeader zo optimaal mogelijk worden geplaatst. De tekst wordt daarbij naar links of naar rechts uitgelijnd.

Mogelijk is bovenstaande een antwoord op je vraag. Zo niet, wil je dan een tekening aangevuld met een duidelijke uitleg van je probleem sturen naar [email protected]?

  

NLCS workshop - Landmeter