Arceringen beheren

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Robin InfraPlus
Berichten: 2

Arceringen beheren

Berichtdoor Robin InfraPlus » ma 28 nov 2016, 11:25

Na het volgen van de NLCS InfraCAD cursus zijn we nu bezig het te integreren in de tekenwijze.

Hier lopen we tegen enkele zaken aan wat betreft de arceringen. Voor de arceringen gebruiken we het liefst de kleur van de steen zelf. Dus naast de grijze arcering wil ik nog enkele andere kleuren toevoegen. Onder het kopje "betonstraatsteen" maak ik dan meerdere subgroepen die ik een kleur kan geven. Dan refereer ik dus naar dezelfde arceringsbibliotheek. Daar staan ook de formaten in, dus die hoef ik dan ook niet elke keer aan te geven.

Echter zie ik dat de bijschriften overschreven worden door de arceringbibliotheek(ik maak de arceringsgroepen aan bij objecten beheren).

Hoe kan ik de bijschriften voor de legenda krijgen waar hij dus ook de kleur in zet? De legenda schrijft nu BSS Dikformaat elleboogverband. Als ik die aanpas verander ik de bijschrift van de arcering zelf.


Henk
Berichten: 294

Re: Arceringen beheren

Berichtdoor Henk » ma 28 nov 2016, 12:24

Beste Robin,

Zoals je al aangeeft zal in de Legenda bij een arcering nu initieel het bijschrift van de Arcering worden geplaatst. Je kan vervolgens wel met "Legenda wijzigen" bij de arcering een ander bijschrift kiezen/invoeren, jouw gewenste bijschrift zal zelfs al wel in de lijst bij "Selecteer voorbeeld:" staan.

Bij het vernieuwen van de Legenda blijven jouw wijzigingen van kracht, alleen als op "Legenda volledig vernieuwen" wordt gedrukt zullen de default waarden weer verschijnen.

Ik zal op de wensenlijst noteren dat er bij de Instellingen meer opties voor het initiële bijschrift in de legenda moeten komen. Waarbij bijvoorbeeld het bijschrift van het NLCS object óf de Arcering óf een combinatie van beide gekozen kan worden.

  

NLCS workshop - Landmeter