dynamic block invoegen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Dissl
Berichten: 33

dynamic block invoegen

Berichtdoor Dissl » vr 25 nov 2016, 14:19

Is er een speciale methode om een dynamic block als symbool in te voegen in infracad?
Ik heb een dynamic block gemaakt, maar als ik deze invoeg in infracad, ziet hij er uit als een gewoon block. Als ik de blockeditor open, is het nog steeds een dynamic block. Maar zonder de blockeditor is het een normaal block en mis ik de grippoints die het block dynamisch zouden moeten maken.

Groeten,
Dissl Lalleman

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: dynamic block invoegen

Berichtdoor ELucas » vr 25 nov 2016, 14:21

Een dynamic block moet, om alle grips te tonen, dezelfde scale hebben voor zowel x-scale, y-scale als z-scale.
Kijk even na of dat zo is.


Topic author
Dissl
Berichten: 33

Re: dynamic block invoegen

Berichtdoor Dissl » vr 25 nov 2016, 14:27

ja dat heeft hij.


Henk
Berichten: 294

Re: dynamic block invoegen

Berichtdoor Henk » ma 28 nov 2016, 08:44

Beste Dissl,

De dynamische blocks zouden na het met InfraCAD plaatsen in de tekening volledig moeten werken, alle parameters zouden zichtbaar moeten zijn.

Heb je mogelijk het dynamische block als bestand opgeslagen, waarbij het nu eigenlijk een block in een (statisch) block is geworden? Zodat je deze eerst moet exploderen voordat de parameters zichtbaar worden?


Topic author
Dissl
Berichten: 33

Re: dynamic block invoegen

Berichtdoor Dissl » ma 28 nov 2016, 11:02

Hallo Henk,
ik ben er inmiddels achter waarom het niet lukt. Inderdaad lag het niet aan Infracad maar aan mijn dynamisch block. Ik had het block verkeerd opgeslagen waardoor er een internal reference ontstond.

Sorry voor de overlast, en bedankt voor de moeite.
Groeten,
Dissl

  

NLCS workshop - Landmeter