Annotatief of Annotative

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Annotatief of Annotative

Berichtdoor mxhans » di 20 sep 2016, 09:06

Een poosje niet met InfraCAD gewerkt, vanwege internationale projecten met andere standaarden.
Nu ik weer met InfraCAD door ga is er inmiddels een nieuwe versie geïnstalleerd (6.1).

Tot mijn schrik maakt infracad nu nieuwe tekst- en dimensie-stijlen aan met "Annotatief" i.p.v. "Annotative" !! Ook worden bestaande stijlen hernoemd! Blijkbaar is dit bewust veranderd en staat ook in de wijzigingen vermeld.
Ik kan dit echter nergens in de ‘Formele beschrijving NLCS versie 4_1.pdf terugvinden.

In de formele beschrijving (4.1) staat: NLCS-ISO-ANNOTATIVE-T25 (pag.39)
InfraCAD V6.1 maakt: NLCS-ISO-ANNOTATIEF-T25

Omdat er nog eigen routines meedraaien worden er nu twee stijlen aangemaakt voor hetzelfde.

Help!


Henk
Berichten: 294

Re: Annotatief of Annotative

Berichtdoor Henk » do 22 sep 2016, 10:58

Beste Hans,

In een werkoverleg van de NLCS organisatie in december 2015 is vastgelegd dat in de benamingen van de stijlen niet ANNOTATIVE en ITALIC, maar ANNOTATIEF en CURSIEF toegepast moeten worden, zodat de namen volledig Nederlandstalig zijn.

Per abuis is dit niet in het document “Formele beschrijving NLCS 4.1” doorgevoerd. We hebben dit al gemeld bij de organisatie, waarschijnlijk zal dit spoedig worden gecorrigeerd.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Annotatief of Annotative

Berichtdoor mxhans » do 22 sep 2016, 13:27

OK, dus ik moet mijn routines aanpassen.


Henk
Berichten: 294

Re: Annotatief of Annotative

Berichtdoor Henk » do 22 sep 2016, 13:40

Ja, klopt.

Misschien is het nog handiger om de lispfunctionaliteit van InfraCAD te gebruiken; hierin zitten ook functies voor het aanmaken van alle benodigde stijlen: lspICDCreateTextStyle, lspICDCreateDimensionStyle en lspICDCreateMLeaderStyle.

Zie ook het artikel De NLCS toepassen in uw Lisp functies.
De volledige documentatie hiervan zit in de bijgeleverde handleiding (onder de ? knop van InfraCAD).


Henk
Berichten: 294

Re: Annotatief of Annotative

Berichtdoor Henk » di 01 nov 2016, 11:08

Het document "Formele beschrijving NLCS 4.1" is inmiddels gecorrigeerd: ANNOTATIVE en ITALIC zijn nu overal vervangen door ANNOTATIEF en CURSIEF. De meest recente versie (nu 4.1.2) kun je eventueel hier downloaden.

  

NLCS workshop - Landmeter