'Ref' niet printen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Dissl
Berichten: 33

'Ref' niet printen

Berichtdoor Dissl » wo 10 aug 2016, 09:56

Het zou fijn zijn als de refentiepeilmaat de tekst 'Ref' in een niet-printen-laag heeft staan, zodat je de 'Ref' wel in je tekening hebt staan, maar niet in de afdruk. Ik heb geprobeerd het symbool PEILMAAT_INFRACAD_R01 te overrulen met een aangepast symbool waarin de tekst 'Ref' in een laag niet printen staat. Maar om de een of andere reden blijft de tekst wel gewoon staan.
Als ik een nieuw symbool aanmaak bijv. PEILMAAT_INFRACAD_R03 en die in de tekening zet, pakt hij hem wel. Maar dan kan ik de peilmaten-tool niet gebruiken.

Groeten,
Dissl


Henk
Berichten: 294

Re: 'Ref' niet printen

Berichtdoor Henk » wo 10 aug 2016, 10:43

Beste Dissl,

Ik heb dit ook even getest, volgens mij moet dit toch ook goed werken. Ik heb hiervoor het Referentiepunt bestand ...R01... even vervangen in de submap "Peilmaten".

In dit symbool staat de "REF" Attribute op de laag "Niet printen" waarvan "Plot" is uitgeschakeld (let op: formeel een onjuiste laagnaam volgens de NLCS :) ). Na het plaatsen van het Referentiepunt met behulp van de Peilmaten functionaliteit wordt deze Attribute wel getoond maar niet geprint.

Aanvulling: ik lees dat je de term 'overruled' gebruikt. Heb je met behulp van de NLCS module het Symbool 'overruled'? Dan is hij in de NLCS bibliotheek wel 'vervangen', maar nog niet in de submap "Peilmaten" in de programmamap (C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\etc.).
.
Bijlagen
SAL-PEILMAAT_INFRACAD_R01-SOD.zip
(50.26 KiB) 327 keer gedownload


Topic author
Dissl
Berichten: 33

Re: 'Ref' niet printen

Berichtdoor Dissl » wo 10 aug 2016, 11:35

Volstaat het als ik alleen in de submap Peilmaten de bestandjes vervang of moet ik hem ook nog steeds in de NLCS overrulen?


Henk
Berichten: 294

Re: 'Ref' niet printen

Berichtdoor Henk » wo 10 aug 2016, 12:09

De Peilmaten functionaliteit maakt alleen gebruik van de bestanden in de "Peilmaten" map, dus in principe hoef je de versies in de NLCS bibliotheek niet te 'overrulen'. Tenzij je wel eens bij "Symbool" een Peilmaat zou plaatsen.

Deze Symbolen zijn nu eigenlijk alleen maar opgenomen in de 'Extra' bibliotheek omdat anders de "Controle en Herstel" functie meldingen zou blijven geven.

Ik zal noteren (voor een volgende versie) dat de Symbolen juist wel uit de bibliotheek gehaald moeten worden, tenzij die niet geïnstalleerd is. Want 'Overrulen' is uiteindelijk toch gemakkelijker dan het handmatig moeten vervangen van de bestanden in de lastig te vinden (beveiligde) programmamap.

  

NLCS workshop - Landmeter