Veranderde hoogten bij peilmaten

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Dissl
Berichten: 33

Veranderde hoogten bij peilmaten

Berichtdoor Dissl » do 04 aug 2016, 13:44

ik heb zojuist via het Infracad gereedschap een peilmaat geplaatst (nog niet zo'n zelf gemaakt gekopieerd block, waar we het over hadden in mijn vorige bericht op dit forum). Eerst een referentiepunt, daarna de overige hoogtepeilen. Daarna heb ik een lijn gekopieerd, deze lijn heeft verder niks te maken met de peilen die ik geplaatst heb. Maar om de een of andere reden veranderen de hoogtepeilen ineens. Eerst stond er +30.66, nu staat er +470436.74. Ook de andere peilen die zijn gekoppeld aan hetzelfde referentiepunt zijn veranderd in een gelijksoortig getal.
Wat gaat er mis?

Groeten,
Dissl


Henk
Berichten: 294

Re: Veranderde hoogten bij peilmaten

Berichtdoor Henk » do 04 aug 2016, 14:30

De peilmaat functionaliteit reageert automatisch op AutoCAD commando's zoals MOVE en controleert en wijzigt indien nodig de hoogten. Dit kan je eventueel uitzetten bij de Instellingen, zie 3.6.1.1 Actieve controle hoogten.

De weergave van de hoogtemaat in de Peilmaat wordt bepaald door:
  • Alle andere instellingen bij Instellingen > Gereedschappen > Peilmaten
  • Locatie van de Peilmaat
  • Locatie van het Referentiepunt
  • Waarde "Hoogte" in het Referentiepunt
  • Waarde "Verschalingsfactor" in het Referentiepunt
  • Rotatie van het Referentiepunt
Heb je misschien de rotatie van het Referentiepunt gewijzigd?
Als je het niet op kunt lossen, stuur dan de tekening maar per mail naar [email protected].

  

NLCS workshop - Landmeter