Nieuwe NLCS

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
pckayleigh
Berichten: 4

Nieuwe NLCS

Berichtdoor pckayleigh » vr 24 jun 2016, 11:06

Beste,

Sinds vorige week heb de nieuwste versie van Infracad (versie 6.1). Ik had voorheen Infracad 5.4.

Mij is opgevallen dat de kleuren en linetypes zijn veranderd. Het gaat om de volgende layers:
- Riool vrijverval is nu een doorlopende lijn i.p.v. v--->---v--->---v;
- De kleur van laagspanning is nu paars i.p.v rood;
- De kleur van lage druk gas is geel i.p.v. bruin;

Is dit de nieuwe standaard of is er iets fout gegaan bij de laatste update?

m.v.g.
Kayleigh


Henk
Berichten: 294

Re: Nieuwe NLCS

Berichtdoor Henk » vr 24 jun 2016, 12:27

Beste Kayleigh,

Nee, er is niets fout gegaan. Dit zijn de eigenschappen (kleuren en lijntypes) die uit de NLCS bibliotheek worden gehaald. Je klikmelding is in de tekening dus afgestemd op de NLCS standaard.

De betreffende kabels en leidingen zouden er zo uit moeten zien (de riolering is niet Continuous, pas eventueel de AutoCAD variable LTSCALE aan om de lijntypes beter zichtbaar te maken):
Klic.png
Klic.png (17.13 KiB) 7693 keer bekeken
Wil je toch je eigen stijlen toepassen? Je kan je eigen kleuren, lijntypes en dergelijke instellen:
  • Verwijder het vinkje bij “Eigenschappen uit actieve NLCS bibliotheek” bij de Instellingen, tabblad “Klic”.
  • Wijzig naar wens het bestand “KlicthemaSettings.xml”. Zie eventueel de handleiding voor meer informatie.

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Nieuwe NLCS

Berichtdoor ELucas » vr 24 jun 2016, 12:47

Ik snap niet waarom u een ander linetype krijgt bij het vrijverval riool als u gebruik maakt van de module NLCS van InfraCAD 6.1.
Dit is wat ik krijg met de NLCS 4.0 en NLCS 4.1, zie afbeelding:
NLCS 4.0 vs NLCS 4.1
NLCS 4.0 vs NLCS 4.1
Knipsel.PNG (13.51 KiB) 7692 keer bekeken
De kleuren van NLCS 4.0 -> NLCS 4.1:
LS, kleur 10 -> kleur 190
GAS LD, kleur 30 -> is kleur 50(50)

Hoewel ik de keuze van de kleur 50 voor een lijn (b.v. bestaande gasleiding) niet helemaal begrijp omdat die kleur heel slecht te zien is op een plot met lijn dikte 0.18, en in kleur geplot en zoals je ook hier kunt zien was kleur 30 een veel betere keuze.

Het is nogaltijd mogelijk om de NLCS 4.0 te gebruiken indien u deze niet verwijderd heeft.

  

NLCS workshop - Landmeter