Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Tony
Berichten: 2

Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

Berichtdoor Tony » ma 16 feb 2015, 11:39

Met de nieuwe InfraCAD tool kan ik niet direct een vlakvulling tekenen als ik het Hatch commando gebruik. Dan pakt het Hatch commando de geselecteerde arcering in AutoCAD en niet de geselecteerde vlakvulling.

In de vorige versie was er een knopje in de InfraCAD tool naast het selectievakje van de vlakvulling om direct een solid hatch (vlakvulling) te tekenen en nu niet meer. Is dit bewust gedaan?

Nu moet ik om een vlakvulling te tekenen eerst een Hatch tekenen, tijdens het tekenen handmatig instellen op solid en daarna met het kwastje van InfraCAD op de solid hatch klikken om er een NLCS vlakvulling van te maken. Lijkt mij omslachtig of is er een andere manier?


Storm
Berichten: 330

Re: Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

Berichtdoor Storm » di 17 feb 2015, 08:47

Heb je de infracad tool wel ingeschakeld? Met die schuifknop?.

Het is geen goed alternatief (je moet een extra keer met de muis op een knop drukken), maar in het 'gereedschappen' deel zit onder het kopje 'diversen' ook een hatch knopje waarmee je de hatch gedraaid kunt plaatsen.

Hoe dan ook zou er gewoon een infracad hatch geplaatst moeten worden als de infracad tool actief is middels het hatch commando, mits deze ook is ingeschakeld.


Henk
Berichten: 294

Re: Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

Berichtdoor Henk » di 17 feb 2015, 09:03

Beste Tony,

Ik begrijp wat je bedoelt. Om een solid arcering die je bij "Vlakvulling" actief hebt staan te kunnen tekenen moet je nu daarop dubbelklikken.

Ook kun je op de andere NLCS onderdelen dubbelklikken om snel je laatst gebruikte tekencommando opnieuw te starten. Zie ook de tip onderaan bij 5.1.3.2 AutoCAD commando’s


Topic author
Tony
Berichten: 2

Re: Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

Berichtdoor Tony » di 17 feb 2015, 09:07

Henk schreef:Beste Tony,

Ik begrijp wat je bedoelt. Om een solid arcering die je bij "Vlakvulling" actief hebt staan te kunnen tekenen moet je nu daarop dubbelklikken.

Ook kun je op de andere NLCS onderdelen dubbelklikken om snel je laatst gebruikte tekencommando opnieuw te starten. Zie ook de tip onderaan bij 5.1.3.2 AutoCAD commando’s
Goedemorgen,
Bedankt voor de reactie. Dat had ik nog niet gelezen en door gehad, erg handig! Dat scheelt een hoop muisbeweging :)


Henk
Berichten: 294

Re: Kan niet direct een vlakkenvulling tekenen

Berichtdoor Henk » do 26 feb 2015, 22:17

Oh ja, en niet te vergeten:

Plaats een vinkje bij de optie "Commando uitvoeren na selectie in bibliotheek, favorieten of lijst", zie de Instellingen, tabblad 'NLCS'. Je krijgt dan na de keuze van het NLCS object altijd direct de opdracht om het Symbool, de Arcering of Vlakvulling in de tekening te plaatsen.

  

NLCS workshop - Landmeter