Schaal NLCS tool

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Schaal NLCS tool

Berichtdoor Storm » wo 28 jan 2015, 14:51

Ik werk niet zoveel met infracad, maar soms wil ik wel een keer goed van start gaan.

Ik merk op dat met de nieuwe versie je niet meer op een knop hoeft te drukken om een hatch te plaatsen. Kiezen en gewoon het hatch commando en de juiste hatch wordt gekozen. Top!.

Maar nu wil ik een tekening maken met een schaal 1:200, maar als ik die instel dan blijven de hatches groot.
Verander ik het naar een willekeurig andere schaal dan veranderd de (nieuw) geplaatste hatch niet en blijft de zelfde schaal.

In mijn geval staat de schaalfactor (Scale in hatch window) op 5.000

Wat doe ik fout?


Henk
Berichten: 294

Re: Schaal NLCS tool

Berichtdoor Henk » wo 28 jan 2015, 15:36

Beste Storm,

Eindigt de naam van een Arcering of Symbool met “SO”, dan is deze verschaalbaar en zal deze met de ingestelde schaal (zie linksboven in de NLCS module) worden getekend. Zijn ze niet verschaalbaar, dan worden ze met schaal 1 in de tekening geplaatst.

Elke Arcering kent daarbij nog een “eigen schaalfactor” die in de database van de NLCS bibliotheek is opgenomen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Tooltip die in beeld verschijnt als je de muis boven de actieve Arcering houdt.

Zie ook 5.1.3.3 Arceringen en Symbolen tekenen in onze online handleiding.

  

NLCS workshop - Landmeter