NLCS Plot Styles (CTB)

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

NLCS Plot Styles (CTB)

Berichtdoor Storm » do 20 nov 2014, 16:08

Hallo,

Ik probeer een soort snelle handleiding voor onze interne standaard (a.d.h.v. NLCS) op te zetten. Hier wil ik ook in benoemen hoe je gebruik kunt (of wellicht moet) maken van plot styles (ctb bestanden).

Ik loop echter tegen het probleem dat er in de 'formele omschrijving NLCS 4.0' niks staat over plotstyles.. of ik lees er al 10x overheen.

Is dat een aparte omschrijving van? In de handleiding van infracad kom ik daar zo snel ook niks over tegen.

Ik heb 'NLCS_ZwartWit' - wat grijs kleuren - en 'NLCS_Kleur'. En ook nog een 'NLCS non-color' e.d.

Maar welke zijn nu juist? Die met de nederlandse termen of die met de engelse termen?

En hoe krijg je die op je systeem? Zullen vast met de bibliotheek worden geïnstalleerd heb ik zo een vermoeden...


Frank
Berichten: 68

Re: NLCS Plot Styles (CTB)

Berichtdoor Frank » vr 21 nov 2014, 09:27

Storm,

Officieel zijn er inderdaad 3 plotstyles beschikbaar voor het werken met de NLCS. Wanneer je de InfraCAD bibliotheek hebt geïnstalleerd kan je deze bestanden vinden op de default locatie C:\ProgramData\InfraCAD\NLCSLIB\v4.0\NLCS\Bestanden.

Hier staan de volgende bestanden:
NLCS Color.ctb
NLCS non-color en color gecombineerd.ctb
NLCS non-color.ctb


Bij het gebruik van NLCS Color worden alle objecten in kleur geplot, In de "non-color gecombineerde ctb" wordt de 10-range (10,20,30,40 etc) en de 2-range (12,22,32,42 etc) omgezet naar zwart in de overige kleuren worden in kleur geplot. In de Non Color wordt alles in zwart en grijswaarden geplot.

In de formele beschrijving is meer informatie over het kleurgebruik te vinden op pagina 15 en 16.

  

NLCS workshop - Landmeter