kadastrale grenzen opnemen in dwarsprofielen

Heeft u vragen over het verwerken van landmeetkundige gegevens of over InfraCAD CE? In dit forum vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Thijs
Berichten: 1

kadastrale grenzen opnemen in dwarsprofielen

Berichtdoor Thijs » vr 23 jun 2023, 16:18

Hoi Allen,

Ik heb een verzoek voor een nieuwe functie binnen infracadCE.

Onze opdrachtgevers komen vaak met het verzoek om in dwarsprofielen de kadastrale grenzen weer te geven.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een functie aan infracadCE toe te voegen, waarmee je kruisende kadastrale grenzen kan toevoegen aan een gemeten profiel. kadastrale lijnen zijn 2d lijnen, dus de hoogte zou dan niet van belang zijn, alleen de afstand tot het beginpunt. het symbool mag dan op een profiellijnen geplaatst worden op de hoogte die die lijn ter plaatse van de grens heeft.

De huidige werkwijze is om het profiel buiten in te meten en in infracadCE uit te werken. Vervolgens laden we de kadastrale grenzen in de tekening er bij en meten we in het bovenaanzicht de afstand van het beginpunt van het profiel tot elke kruisende kadastrale grens.
Dan voegen we in het dwarsprofiel op die afstanden het symbool voor kadastrale grens in en schuiven we (indien nodig) de teksten in de balken op zodat er ruimte is om de afstand van de grens op de juiste plaats toe te voegen.
Dit is echter behoorlijk tijdrovend, zeker als je tientallen profielen met elk meerdere kruisende grenzen hebt.

Hopelijk zien jullie het nut hiervan ook in en is het mogelijk dit in te bouwen in infracad.

mvg,
Thijs


Anton
Berichten: 78

Re: kadastrale grenzen opnemen in dwarsprofielen

Berichtdoor Anton » ma 11 sep 2023, 13:34

Excuses voor de late reactie, maar je wens is inderdaad opgenomen voor een volgende versie van InfraCAD CE. Op dit moment wordt de applicatie volledig overnieuw ontwikkeld en daarbij willen we soortgelijke wensen in verwerken.

  

NLCS workshop - Landmeter