corrupt NLCS.lin

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
MFlierjans
Berichten: 2

corrupt NLCS.lin

Berichtdoor MFlierjans » ma 13 mar 2023, 14:21

Hallo,
sinds afgelopen week heb ik problemen met lijnstijlen in Infracad. Ik krijg continu onderstaande melding
Schermafbeelding 2023-03-13 141624.jpg
Schermafbeelding 2023-03-13 141624.jpg (28.18 KiB) 236 keer bekeken
Ik heb geheel Infracad verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ook het resetten van C3D 2023 helpt helaas niet.
Ik heb ook de NLCS.lin en NLCS.pat uit C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 2023\Fonts verwijderd.

Heeft iemand misschien tips/oplossing?
Ik hoor het graag.
Groet, Marcel

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: corrupt NLCS.lin

Berichtdoor ELucas » ma 13 mar 2023, 14:22

Mogelijk dat je een oude nlcs.shx gebruikt?


Topic author
MFlierjans
Berichten: 2

Re: corrupt NLCS.lin

Berichtdoor MFlierjans » wo 15 mar 2023, 11:43

Dat zal het niet zijn. Ik heb de gehele NLCS en Infracad gede-installeerd en opnieuw gedownload en geinstalleerd.


Henk
Berichten: 294

Re: corrupt NLCS.lin

Berichtdoor Henk » vr 24 mar 2023, 11:26

Best Marcel,

De oorzaak is waarschijnlijk een verouderd bestand "nlcs.shx", die nog ergens in de AutoCAD paden staat (verouderd, omdat deze waarschijnlijk ouder is dan versie 5.0 van de NLCS). Mogelijk is deze geïnstalleerd door een Country Kit voor Civil3D.

Je kan dit controleren door het volgende op de commandoregel in te voeren, inclusief de haakjes:
(findfile "nlcs.shx")

Is het pad wat dan wordt teruggegeven géén InfraCAD pad (dit zijn paden waar "NLCSLIB" in voorkomt)? Verwijder dan dit bestand, en controleer opnieuw met findfile of daarna wel een InfraCAD pad wordt teruggegeven.

  

NLCS workshop - Landmeter