hatches schaal

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Younesdn
Berichten: 8

hatches schaal

Berichtdoor Younesdn » di 30 mar 2021, 11:40

Hallo NLCS-gebruikers,

Ik wilde vragen naar een probleem dat ik ondervind bij het plaatsen van de ¨ARCENING¨.

Meestal zie ik de Arcening als een effen kleur in één kleur en moet ik veel inzoomen om de lijnen ervan te kunnen zien. Ik heb geprobeerd het te repareren door een schaal uit het Infracad-menu te gebruiken, maar het is niet beïnvloed. De enige manier waarop ik heb ontdekt dat ik de arcering correct kan zien, is door de schaal handmatig te wijzigen vanuit Autocad, maar bij het uitvoeren van de NLCS-CHECK is dit een probleem.

Bij voorbaat dank voor uw hulp. :)
Younes Denguir.

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: hatches schaal

Berichtdoor ELucas » di 30 mar 2021, 11:50

Welke eenheden gebruik je?
1 unit = 1 meter of 1 unit is 1 mm?
Check deze instellingen ook:
Command: MEASUREMENT
Enter new value for MEASUREMENT <1>:
Command: MEASUREINIT
Enter new value for MEASUREINIT <1>:


Topic author
Younesdn
Berichten: 8

Re: hatches schaal

Berichtdoor Younesdn » di 30 mar 2021, 12:23

ELucas schreef: di 30 mar 2021, 11:50 Welke eenheden gebruik je?
1 unit = 1 meter of 1 unit is 1 mm?
Check deze instellingen ook:
Command: MEASUREMENT
Enter new value for MEASUREMENT <1>:
Command: MEASUREINIT
Enter new value for MEASUREINIT <1>:
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb geprobeerd het te doen met eenheden in meters en in millimeters, maar geen enkele heeft gewerkt. Ik ben ook verschillende keren veranderd mesurement & measureinit maar het werkt niet


Henk
Berichten: 294

Re: hatches schaal

Berichtdoor Henk » do 01 apr 2021, 10:58

Beste Younesdn,

Bij het werken met Arceringen binnen de NLCS is het volgende belangrijk:
  • Stel de juiste eenheden in.
  • Een arcering met een naam die eindigt op "-SO" past zich aan de ingestelde NLCS schaal aan, terwijl arceringen zonder "-SO" een vaste schaal houden.
Als je hiermee rekening houdt bij het tekenen van Arceringen met behulp van de NLCS-module, dan zouden de Arceringen goed zichtbaar moeten zijn.

  

NLCS workshop - Landmeter