NLCS millimeters maatvoeren

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Geert01
Berichten: 2

NLCS millimeters maatvoeren

Berichtdoor Geert01 » do 07 jan 2021, 09:25

Wanneer ik een constructieve tekening wil maken stel ik Infracad in op COonstructies voordat ik begin met tekenen. Wanneer ik later wil gaan maatvoeren door ook gebruik te maken van Infracad is dit erg klein weergegeven in de layout. Zelfs wanneer ik de schaal instel op 1:10000 is in de layout nauwelijks leesbaar wat de afmetingen hiervan zijn. Ik teken voornamelijk constructies binnen een kader van 100000x100000 millimeter. In mijn layout werk zou ik graag bij een schaal, variëren van 1:50 tot 1:500, een zichtbare annotaties van gelijke grote willen. Weet iemand van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?


mxhans
Berichten: 19

Re: NLCS millimeters maatvoeren

Berichtdoor mxhans » do 07 jan 2021, 11:02

Ik weet niet of dit bij jou ook zo is, maar ik zie vaak dat men in modelspace aan het annoteren is terwijl de schaal niet op de viewport schaal is ingesteld. Het beste is om maatvoering en tekst in een viewport (met de juiste schaal instellingen) vanuit de layout te doen.


Henk
Berichten: 294

Re: NLCS millimeters maatvoeren

Berichtdoor Henk » do 07 jan 2021, 11:50

Beste Geert,

Ik heb het idee dat je met "COnstructies" de Discipline bedoelt? Met de Discipline stel je binnen InfraCAD niet de eenheden/schaal van de tekening in. Dit kan wel door "Constructie" te kiezen bij Eenheden op het Instellingen scherm.

Als je vervolgens de schaal op bijvoorbeeld 1:50 zet zal bij het maatvoeren een goed leesbare maatvoering verschijnen.


Topic author
Geert01
Berichten: 2

Re: NLCS millimeters maatvoeren

Berichtdoor Geert01 » do 07 jan 2021, 16:33

Beste Henk,

Het probleem van niet leesbare maatvoering heeft inderdaad gelegen bij de niet goed ingestelde eenheid. De eenheid stond namelijk nog op infrastructuur. Erg bedank vuur uw reactie!

Groet Geert

  

NLCS workshop - Landmeter