custom linetype doet het niet bij het invoegen van een blok uit nlcs

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
c.malawauw
Berichten: 5

custom linetype doet het niet bij het invoegen van een blok uit nlcs

Berichtdoor c.malawauw » do 24 aug 2023, 01:44

Hoi,

ik ondervind een aantal problemen. Ik heb een eigen linetype gemaakt en deze wil ik toepassen wanneer ik een block invoeg als de status vervallen is.
  • Heb ik dit eenmaal geinstalleerd, dan voeg ik dat blockje toe alleen blijven de lijnen continuous.
  • Gebruik en voeg ik dat lijntje als een lijn in mijn tekening dan krijg ik de volgende foutmelding: (Linetype RA-Vervallen-6 bevat een fout en kan niet worden geladen.
Hoe los ik dit op? Iemand toevallig raad mee?


mxhans
Berichten: 19

Re: custom linetype doet het niet bij het invoegen van een blok uit nlcs

Berichtdoor mxhans » do 24 aug 2023, 08:34

De foutmelding geeft aan dat de 'linetype definition' niet goed is. Dat zal je in het betreffende .lin bestand moeten oplossen.

Zorg ook dat het lijntype in het block 'byblock' staat.


Topic author
c.malawauw
Berichten: 5

Re: custom linetype doet het niet bij het invoegen van een blok uit nlcs

Berichtdoor c.malawauw » do 24 aug 2023, 20:30

Hi Hans,

Bedankt voor jouw reactie.
De foutmelding geeft aan dat de 'linetype definition' niet goed is. Dat zal je in het betreffende .lin bestand moeten oplossen.
Dit heb ik kunnen oplossen
Zorg ook dat het lijntype in het block 'byblock' staat.
Dit werkt bij mij nog steeds niet.

Mijn tekening ziet er als volgt uit: ik heb een mooi vierkant gemaakt met iets erin. Ik heb de lijnen ingesteld als 'byblock', en vervolgens heb ik dit bestand toegevoegd als een DWG-bestand in Infracad. Infracad maakt hier automatisch een blok van wanneer je het later selecteert. Nu stel ik mijn zelfgemaakte lijn in als 'vervallen'bij dit blok, maar dit wordt niet weergegeven wanneer ik het blok als 'vervallen' in de tekening toevoeg.

  

NLCS workshop - Landmeter