Project-bibliotheek op centrale locatie

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Juan
Berichten: 3

Project-bibliotheek op centrale locatie

Berichtdoor Juan » ma 05 jun 2023, 15:36

Hallo NLCS'ers,

Ik werk al enige tijd volgens de NLCS. Sinds kort via/met InfraCAD. Ik heb nu een aantal topics c.q. handleidingen gelezen omtrent het maken van een centrale bibliotheek op bijv. een netwerkschijf/server. Toch begrijp ik nog niet helemaal hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat andere gebruikers ook toegang hebben tot dezelfde bibliotheek.

Kan iemand mij in (simpele) stappen uitleggen hoe ik een centrale projecten-bibliotheek kan maken en beheren en hoe deze voor anderen ook toegankelijk kan worden gemaakt?

Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Project-bibliotheek op centrale locatie

Berichtdoor ELucas » ma 05 jun 2023, 15:39

Heb je dit gelezen?:
viewtopic.php?p=2235#p2235


Topic author
Juan
Berichten: 3

Re: Project-bibliotheek op centrale locatie

Berichtdoor Juan » ma 05 jun 2023, 16:39

Hallo ELucas,

Ik heb/had de link inderdaad al eens gelezen en ik moet zeggen dat het voor mij nog niet heel erg verhelderend werkt.

Wanneer ik in de InfraCAD module in AutoCAD op de sleutel klik (rechtsboven in) dan zie ik onder het tabje "NLCS" locaties bibliotheken. Hier staat een "Map algemene bibliotheek" en deze staat ingesteld naar het volgende pad: "C:\ProgramData\InfraCAD\NLCSLIB". Als het goed is, moet dit de standaard bibliotheek zijn die met de module komt tijdens het installeren, correct?

Vervolgens staat daaronder ook nog een "Map Gebruiker-bibliotheek". Deze is bij dezelfde locaties als "Map algemene bibliotheek".

Vervolgens kan je met het commando "ICDCREATEPROJECTBIBLIOTHEEK" een project bibliotheek aanmaken. Maar vanaf dat punt raak ik het overzicht kwijt. Is mijn bron bijvoorbeeld waar mijn NLCS bibliotheek standaard staat? Dus op het bovengenoemde pad: "C:\ProgramData\InfraCAD\NLCSLIB"?

En het pad dat daaronder staat met het kopje "Map algemene bibliotheek"? Dat is ook hetzelfde pad?


Aftertouch
Berichten: 28

Re: Project-bibliotheek op centrale locatie

Berichtdoor Aftertouch » wo 21 jun 2023, 20:07

De 'Bron' is een apparte locatie waar je de projecten bibliotheek kan opslaan.

In de handleiding staat een uitgebreide uitleg over het aanmaken van de projectenbibliotheken.

  

NLCS workshop - Landmeter