Eigenschappen uitlezen

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
begugn
Berichten: 1

Eigenschappen uitlezen

Berichtdoor begugn » do 01 dec 2022, 11:03

Goedendag allen

Is het mogelijk om de knop van gegevens uit te lezen uit te breiden, zodat alle elementen (grafisch, arcering, maatvoering, ...) dezelfde eigenschappen gaan krijgen. Dan kan een lijn uitgelezen worden en daar een maatvoering bij gezet worden met dezelfde eigenschappen als de lijn.

mvg

Gunther

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Eigenschappen uitlezen

Berichtdoor ELucas » ma 05 dec 2022, 08:30

Dit is echt een heel goed idee... ik zit inderdaad met hetzelfde!
Zou een hele goed toevoeging zijn om een knop te hebben om een object te kiezen en actief te zetten voor een lijnobject, arcering, tekst, maatvoering en valkvulling


Henk
Berichten: 294

Re: Eigenschappen uitlezen

Berichtdoor Henk » wo 11 jan 2023, 12:45

Ik zal onderzoeken wat hier voor een volgende versie van InfraCAD haalbaar kan zijn.

Er zitten namelijk veel haken en ogen aan:
  • Selecteer je met de pipet een Geometrie entity, dan is het niet mogelijk een Symbool of Arcering in te stellen. Het betreffende NLCS-object kan immers meerdere of juist geen Symbolen aan zich gekoppeld hebben.
  • Selecteer je een Symbool of Arcering, dan kan in de NLCS-bibliotheek zijn aangegeven dat het betreffende NLCS-object bijvoorbeeld niet voor Geometrie of Vlakvulling gebruikt mag worden.
  • Met de pipet kan je van veel entities tegelijk de eigenschappen uitlezen en in de Historielijsten opnemen. Met deze toevoeging erbij zouden de lijsten mogelijk onnodig met teveel items gevuld kunnen raken.
  • etc.
Maar zoals gezegd, het is volgens mij wel een onderzoek waard.

  

NLCS workshop - Landmeter