Lijndikte aanpassen van arceringen t.o.v. lijnelementen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Dissl
Berichten: 33

Lijndikte aanpassen van arceringen t.o.v. lijnelementen

Berichtdoor Dissl » ma 22 aug 2016, 09:44

Is er een manier om arceringen een andere lijndikte mee te geven dan het lijnelement van hetzelfde object?
Ik wil bijvoorbeeld een arcering plaatsen van een nieuw aan te brengen halfverharding, maar die hoef ik niet zo dik afgedrukt te hebben als de lijnen van deze halfverharding. Maar als ik via objecten beheren de lijndikte aanpas, dan pas ik dat volgens mij aan voor zowel de arceringen als de lijnelementen.

Groeten,
Dissl


Henk
Berichten: 294

Re: Lijndikte aanpassen van arceringen t.o.v. lijnelementen

Berichtdoor Henk » ma 22 aug 2016, 10:03

Beste Dissl,

Je kan de lijndikte van de Geometrie wel laten afwijken van die van de Arcering, door voor het NLCS object een andere lijndikte dan 0.18 te kiezen;

Arceringen worden namelijk (door InfraCAD) altijd met de lijndikte 0.18 ("dun") getekend, volgens de richtlijnen van de NLCS:
3.5.5 Arceringen
e. Arceringen hebben een vaste lijndikte, kleuren volgens de objectentabellen en een vast lijntype:
  • lijndikte: 0,18;
  • kleur: zie de objectentabellen (referentie: AutoCad kleuren uit de ’12-serie’ of standaard grijstinten, zie ook paragraaf 3.5.4);
  • lijntype: continuous.

  

NLCS workshop - Landmeter