NLCS aan/uitzetten met commando

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

NLCS aan/uitzetten met commando

Berichtdoor Storm » do 04 dec 2014, 10:40

Hallo,

Is het mogelijk de schuifknop, om de NLCS module van infracad aan/uit te zetten, te koppelen aan een commando?

Na een tijdje heb je de meeste lijnen wel in de tekening staan en de geschiedenis van infracad heeft maar een beperkt 'geheugen' van laatstgebruikte objecten.

Ik wil de NLCS dan even (snel) kunnen uitschakelen om gewoon objecten uit de tekening te kunnen halen en volgens die lagen te tekenen (laymcur).

Mierenn**kerij, maar ik wil dan niet steeds met de muis naar die knop toe moeten of de hele NLCS/Infracad module wegklikken maar gewoon een lisp/commando koppelen aan het in-/uitschakelen van de NLCS module.

Is dat mogelijk? In de commandoregel zie ik niks gebeuren als ik op die schuifknop druk.


Henk
Berichten: 294

Re: NLCS aan/uitzetten met commando

Berichtdoor Henk » do 04 dec 2014, 10:58

Beste Storm,

De schuifknop kun je inderdaad niet met een AutoCAD commando aan- of uitzetten.

Maar wat je wilt (schuifknop uit, laymcur, tekenen, laymcur, schuifknop aan) is volgens mij ook helemaal niet nodig: met het pipetje (knop) kun je eenvoudig een Entity in de tekening selecteren, die wordt dan direct actief in de "Historie" lijst, waarna je verder kan tekenen.

En dit geldt niet alleen voor een Geometrisch object, maar ook voor een Symbool, Arcering, Tekst, Maatvoering, MLeader, Vlakvulling enzovoort.

Zie ook het onderwerp in de online handleiding: 5.1.2.4 Eigenschappen uitlezen

  

NLCS workshop - Landmeter