Genereren legenda en Xref bestanden

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Jan-Willem Selen
Berichten: 14

Genereren legenda en Xref bestanden

Berichtdoor Jan-Willem Selen » do 27 nov 2014, 14:42

Bij het genereren van een legenda kom ik het volgende probleem tegen.

Ik heb 2 Xref bestanden t.b.v. een verzamel tekening.
Als ik ze ieder afzonderlijk koppel in mijn verzamel tekening kan ik elke keer een legenda genereren.
Als ik hier na een 2e Xref koppel en ik vernieuw mijn legenda, dan krijg ik een fatale foutmelding. De volgorde van werken maakt niets uit.
Als ik de 2 Xref bestanden meteen koppel en dan de legenda genereer dan krijg ik ook een fatale fout.
Als ik de 2 Xref bestanden samen voeg tot een Xref en deze koppel is er geen probleem en gaat alles weer goed..

De fout melding is: FATAL ERROR: Unhandled Access Violation Reading 0x0080 Exception at eb3a60a0h

Graag advies over wat hier fout gaat.


Henk
Berichten: 294

Re: Genereren legenda en Xref bestanden

Berichtdoor Henk » do 27 nov 2014, 14:51

Beste Jan-Willem,

We hadden deze fout inderdaad al geconstateerd: wanneer je meer dan één Xref toepast in de tekening loopt AutoCAD door een bug in de Legenda functionaliteit van InfraCAD (beta versie 5.3) met een fatal error vast.

Deze is inmiddels opgelost in de nieuwe officiële versie 5.4 van InfraCAD, welke begin december zal verschijnen.

  

NLCS workshop - Landmeter