Nieuw: NLCS 3.2 Bibliotheek

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Sonny
Berichten: 4

Nieuw: NLCS 3.2 Bibliotheek

Berichtdoor Sonny » di 10 sep 2013, 09:29

De NLCS is volop in ontwikkeling en recent is versie 3.2 vrijgegeven. De volledige bibliotheek is gescand en geoptimaliseerd en heeft hierdoor een flinke kwaliteitsslag gemaakt. Dit zorgt voor extra stabiliteit en meer flexibiliteit tijdens het ontwerpen.

Toevoegingen Bibliotheek
Als een stuk extra toegevoegde waarde hebben wij aan de InfraCAD NLCS 3.2 bibliotheek een aantal extra bibliotheken toegevoegd, te weten staalprofielen en mensen/personen.

Afbeelding
Plaatsen van staalprofielen conform NLCS via InfraCAD

Afbeelding
Plaatsen van personen conform NLCS via InfraCAD

Met de InfraCAD NLCS 3.2 bibliotheek verwachten we een uiterst complete, stabiele en vooral ook kwalitatief sterke bibliotheek te hebben opgeleverd. Deze bibliotheek is geschikt voor InfraCAD 5.1

Bekijk de werking in een korte video.

Download hier de NLCS 3.2 bibliotheek voor InfraCAD.


alex
Berichten: 7

Re: Nieuw: NLCS 3.2 Bibliotheek

Berichtdoor alex » vr 18 okt 2013, 12:11

Beste Sonny,

Ik heb de InfraCAD NLCS 3.2 bibliotheek geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik v3.2 gekopiert van mijn C-schijf (C:\ProgramData\InfraCAD\NLCSLIB) naar een map op de server.
In de map C:\Users\[Gebruiker]\AppData\Roaming\InfraCAD\NLCSLIB heb ik de map 3.1 gekopiert zoals in dit artikel beschreven: viewtopic.php?f=2&t=704.

De nieuwe symbolen voor de staalprofielen uit de extra bibliotheek zitten nu in de Objectbibliotheek maar als ik de personen in AutoCAD wil importeren staan ze er niet bij.
Wel staan de dwg-bestanden in de server map (...\NLCSLIB\v3.2\Extra\Symbolen\SAL).

Wat is hier misgegaan?

Groet Alex


Henk
Berichten: 294

Re: Nieuw: NLCS 3.2 Bibliotheek

Berichtdoor Henk » di 22 okt 2013, 14:02

Beste Alex,

De afbeelding in het eerste bericht geeft inderdaad wat betreft de Personen niet helemaal de juiste situatie weer. De volgende weergave is beter:

Afbeelding

Omdat de Personen in aanzicht zijn getekend, zijn de namen voorzien van "-D". Ze kunnen dus alleen in de "Doorsnede" weergave worden geplaatst.

Om de staalprofielen zowel in aanzicht als in het platte vlak te kunnen plaatsen zijn hiervoor zowel symbolen met als zonder "-D" in de Extra bibliotheek opgenomen.

  

NLCS workshop - Landmeter