Een aantal opmerkingen, vragen of verbeteringen?

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Roel
Berichten: 17

Een aantal opmerkingen, vragen of verbeteringen?

Berichtdoor Roel » vr 18 sep 2015, 13:01

• De leaders en maatvoeringen komen allemaal in de zelfde laag, ongeacht de schaal, bestaand/nieuw, doorsnede etc.
Als ik in verschillende viewports de ene maatvoering in bijv de bestaande situatie uit wil zetten, dan is de maatvoering van de nieuwe situatie ook uit.
• Is het mogelijk om de maatvoering en leaders ook aan de schaal, bestaand/nieuw, doorsnede etc. te laten koppelen?
• Bij gebruik van het pipetje zou je geen enter hoeven in te voeren na selectie. Je selecteerd immers maar 1 object.
• Het zou fijn zijn als er ook een kwastje bij geometrie, arcering, symbool etc kan worden gebruikt.
• Bij Measure worden de blocks niet in de goede schaalverhouding geplaatst.
• Als je met Objecten beheren een lijn of iets dergelijks aanmaakt zou het prettig zijn als je die lijn in het zelfde venster meteen ook kunt selecteren voor gebruik.

Tot zo ver mijn opmerkingen
Met vriendelijke groet,
Roel ter Borg


Henk
Berichten: 294

Re: Een aantal opmerkingen, vragen of verbeteringen?

Berichtdoor Henk » vr 18 sep 2015, 14:15

Beste Roel,

Bedankt voor je opmerkingen en vragen. Ik weet niet welke versie van InfraCAD je momenteel gebruikt, dus ik zal ze beantwoorden uitgaande van de functionaliteit van onze huidige versie 5.5.
  • Wanneer de schuifknop van InfraCAD aan is worden de leaders en maatvoeringen op een laag geplaatst waarvan de laagnaam wordt bepaald door de actieve instellingen op het NLCS panel: Discipline, Schaal en Status.

    Om de schaal in de laagnaam op te nemen moet je misschien eerst nog een vinkje plaatsen bij "Schaal opnemen in laagnaam" bij de instellingen.

    De Elementcode ("Doorsnede" of "Niet Zichtbaar") wordt bij maatvoering niet gebruikt, volgens de richtlijnen van de NLCS.
  • Je kan met het pipetje veel Entities tegelijk selecteren. Dus de Enter moet blijven :).
  • InfraCAD heeft geen invloed op hoe AutoCAD binnen het commando MEASURE de Blocks plaatst, dit is waarschijnlijk altijd 1:1.
  • Je overige wensen heb ik genoteerd en zullen we meenemen als mogelijke aandachtspunten bij het doorontwikkelen van het programma.

  

NLCS workshop - Landmeter