Extra informatie vector KLIC

Dit forum is bedoeld voor alle vragen en antwoorden rondom de KLIC functionaliteit binnen de InfraCAD Suite. Via Klic-Online biedt het Kadaster algemene informatie over KLIC.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
niekzegers
Berichten: 1

Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor niekzegers » vr 22 nov 2019, 10:32

Hallo,

Met de nieuwe klic komt veel meer informatie mee. Zie onderstaande foto.
Kan ik de informatie ook meenemen in een shapefile. Op het moment dat ik hem nu omzet naar een shapefile wordt alleen de standaard autocad informatie meegenomen zoals laagnaam, lijndikte etc.
Afbeelding

Alvast bedankt


Anton
Berichten: 78

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Anton » vr 22 nov 2019, 10:37

Dat is nu nog niet mogelijk Niek. Om deze data voor alle gebruikers beschikbaar te maken hebben we bewust afgezien van Object Data omdat niet iedereen beschikt over Civil 3D of Map 3D.

Voor een komende versie hebben we plannen om deze data te kunnen exporteren naar Object Data of Property Sets, voor gebruikers die wel beschikken over bovengenoemde software.

Ik kan alleen nog geen datum noemen wanneer dit beschikbaar komt.


Aftertouch
Berichten: 28

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Aftertouch » vr 22 nov 2019, 15:24

@Anton

De data zou ook aan de objecten kunnen worden gekoppeld d.m.v. X-Data.
Dan is deze data wel te koppelen aan de standaard objecten én te exporteren naar SHP.
Dit is ook mogelijk in standaard AutoCad.


Anton
Berichten: 78

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Anton » vr 22 nov 2019, 15:42

Het is inderdaad zo dat XData gebruikt kan worden maar uit testen bleek dat voor onze doeleinden niet geschikt. In de pop-up zoeken naar andere objecten zou een heel langdurig proces worden, om een voorbeeld te noemen.

Toch is het een interessante opmerking. Je kunt namelijk bij het importeren ook Bijschrift data koppelen aan de elementen, dit betreft een XData string. Deze kun je vervolgens exporteren. Het is niet optimaal omdat alles op één regel tekst staat, maar beter dan niets.


Anton
Berichten: 78

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Anton » do 26 mar 2020, 13:59

Er is intussen een nieuwe versie uit van InfraCAD Map, versie 7. Hierin zit de mogelijkheid om de administratieve data te converteren naar Object Data of Property Sets, als je beschikt over Civil 3D of Map 3D.

https://help.infracad.nl/infracad-map/t ... sie-od.htm


Martinberg
Berichten: 4

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Martinberg » di 07 mar 2023, 15:09

Beste,
Klopt het dat de extra informatie niet meer uit de vector te halen is?
"vroeger" wanneer er met de cursur op een lijn ging staan, verscheen de extra informatie.
Nu krijg ik deze niet meer te zien, is daar een verklaring voor, of doe ik iets fout?


Anton
Berichten: 78

Re: Extra informatie vector KLIC

Berichtdoor Anton » ma 11 sep 2023, 13:36

Excuses voor de late reactie.

De informatie is wel beschikbaar (per databron in te stellen) als de cursor over een object wordt gehouden terwijl de ALT toets is ingedrukt. Dit is overigens ook in te stellen.

  

NLCS workshop - Landmeter