Lijnstijlen werken niet na activatie

In dit forum vindt u veel informatie over het installeren van InfraCAD software, het omgaan met licenties, stappenplannen voor upgraden etc. Het beste startpunt voor IT-gerelateerde zaken rondom de InfraCAD Suite.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Lijnstijlen werken niet na activatie

Berichtdoor Storm » di 28 aug 2018, 12:29

Hallo,

Ik werk met Autocad 2019 en heb voor zover ik weet de meest recente versie. Omdat ik recent van hardware ben gewisseld (desktop naar laptop) draaide nog een 30 dagen trial versie op de laptop welke afgelopen vrijdag is geactiveerd.

Ik merk nu echter dat lijntypes uit infracad niet meer goed worden weergegeven. De werkgrens en een bosplantsoen (sterren / halve boogjes) staan nu als een stippellijn in de tekening.

Als ik een nieuwe tekening open en via infracad die zelfde lijnen probeer te tekenen worden het ook stippellijnen.
Als ik autocad 2019 opnieuw opstart en in een nieuwe tekening de lijn teken gaat het goed, incl de vorm.
Open ik de oude tekening waar de lijn al in stond, blijven het stippenlijnen.

Open in vervolgens weer een nieuwe tekening in de zelfde sessie, krijg ik een melding zodra ik een polyline wil tekenen "Linetype GR-PLANTSOEN bevat een fout en kan niet worden geladen"

Het werkt dus meestal niet, en soms wel. Ik ben net terug van vakantie en voor de vakantie werkte het allemaal prima (in de trial periode).

NLCS workshop - Landmeter