Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

In dit forum vindt u veel informatie over het installeren van InfraCAD software, het omgaan met licenties, stappenplannen voor upgraden etc. Het beste startpunt voor IT-gerelateerde zaken rondom de InfraCAD Suite.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Storm » wo 24 aug 2016, 12:33

Hallo,

Ik probeer InfraCAD onder AutoCAD 2017 te installeren. De installatie lijkt prima te verlopen, maar zodra ik AutoCAD 2017 opstart kan ik het commando 'infracad' uitvoeren wat ik wil, maar het blijft een unknown command.

Doe ik iets verkeerd? (of beter, wat doe ik verkeerd :P)?


Henk
Berichten: 294

Re: Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Henk » wo 24 aug 2016, 12:45

Beste Storm,

Autodesk is ongeveer een maand geleden met Service Pack 1 voor AutoCAD 2017 gekomen, die er echter voor zorgde dat plugins (van derden) niet meer geladen werden.

Na enkele dagen is deze download van de site gehaald, een week later is een verbeterde Service Pack 1 opnieuw beschikbaar gesteld.

Wat je dus het beste kan doen is jouw Service Pack 1 te de-installeren, en de gerepareerde versie te downloaden en te installeren.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Storm » wo 24 aug 2016, 12:46

Ik heb AutoCAD en de servicepack deze week geïnstalleerd, dus het klinkt plausibel. Ik ga er eens naar kijken...

Al zou ik verwachten dat die service pack vandaag de dag wel weer goed moet werken...


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Storm » wo 24 aug 2016, 13:36

Ik kon de service pack niet verwijderen of bijwerken na een nieuwe download (service pack was al geinstalleerd), maar er bleek na wat zoekwerk een hotfix te zijn.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... tml?v=2017

En nu werkt infracad weer. Dus problem solved :).


Henk
Berichten: 294

Re: Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Henk » wo 24 aug 2016, 13:43

Mooi, fijn dat het weer werkt.

Inderdaad is installatie van deze hotfix de enige definitieve manier om het probleem op te lossen. Handig is het niet: handmatig een bestand moeten vervangen onder Program Files (rechten nodig!) om een Service Pack te kunnen repareren.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Infracad 6 niet werkend onder Acad 2017

Berichtdoor Storm » wo 24 aug 2016, 14:01

De hotfix was idd een weekje ouder dan de service pack download. Ik heb echter de service pack via de 'Autodesk Desktop App' binnengehaald ipv de download van de Autodesk site.

Mogelijk dat het één en ander niet helemaal goed gelinkt staat op de achtergrond van Autodesk.

Maar als het werkt dan werkt het :).

  

NLCS workshop - Landmeter