Units, LUPREC, DIMDEC

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Units, LUPREC, DIMDEC

Berichtdoor mxhans » vr 28 sep 2018, 09:22

Units worden ingesteld conform de gekozen discipline, in mijn geval "COnstructies" in hele millimeters. Dimensies worden afgerond op hele millimeters zoals gewenst (DIMDEC = 0). Echter zou ik graag zien dat de geanaliseerde lengten en coördinaten (List, Distance , ID) niet afgerond worden. Ik zet graag de variabele LUPREC op 2. InfraCAD veranderd dat steeds naar 0! Bijvoorbeeld een tekst van 2.5mm zie je met 3 in de properties staan.
Ik gebruik de "System Variable Monitor" om mijn instellingen in de gaten te houden, maar het is vervelend dat ik het steeds terug moet zetten.
Kan ik dat ergens instellen of kan dat veranderd worden in een volgende release?


Henk
Berichten: 294

Re: Units, LUPREC, DIMDEC

Berichtdoor Henk » di 02 okt 2018, 10:39

LUPREC en AUPREC worden inderdaad ingesteld bij het kiezen van de Eenheden, naast nog zeven andere "units" instellingen. Dit om er onder andere voor te zorgen dat schaalproblemen bij het plaatsen van Symbolen tot het verleden behoren.

Ik zal controleren of het negeren van deze twee systeemvariabelen geen invloed heeft op de functionaliteit van InfraCAD, eventueel kan hiervoor dan een optie (vinkje) worden toegevoegd in de Instellingen.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Units, LUPREC, DIMDEC

Berichtdoor mxhans » do 11 okt 2018, 08:34

Nog een instelling die Infracad steeds onderhuids veranderd, wat volgens mij niet goed is:
bij "-dwgunits",
de vraag "Scale object from other drawings upon insert? [Yes/No]:"
wordt door InfraCAD steeds op "No" gezet. deze hoort volgens mij op "Yes" te staan, zodat objecten welke 'ge-insert' worden uit tekening met andere eenheden, automatisch verschaald worden naar de units van de actieve tekening.
Dus:

Command:
-DWGUNITS

Drawing units:
1. Inches
2. Feet
3. Millimeters
4. Centimeters
5. Decimeters
6. Meters
Unit for length <3>: 3
(of 6 voor meters)

Drawing unit display formats:
1. Scientific
2. Decimal
Linear display format <2>: 2

Linear display precision <3>: 2
(of 3 bij meters)

Scale objects from other drawings upon insert? [Yes/No] <Yes>: Y

Match INSUNITS to drawing units? [Yes/No] <Yes>: Y


Wij werken nogal vaak met meters (wegen) en millimeters (constructies) door elkaar en regelmatig worden blocks uit andere tekeningen met de verkeerde schaal geplaatst. Geen probleem om dat even met een factor 1000 te verschalen, maar het kán meteen goed gaan als in beide tekeningen de units goed ingesteld staan.


Henk
Berichten: 294

Re: Units, LUPREC, DIMDEC

Berichtdoor Henk » ma 15 okt 2018, 08:54

Inderdaad worden de instellingen betreffende "-DWGUNITS" ook door InfraCAD ingesteld om schaalproblemen bij het plaatsen van Symbolen te voorkomen.

Je kan dit indien gewenst uitschakelen, mogelijke schaalproblemen zijn dan wel voor eigen risico.

  

NLCS workshop - Landmeter