Slim roteren van teksten

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
m41k3l
Berichten: 3

Slim roteren van teksten

Berichtdoor m41k3l » di 17 apr 2018, 10:11

Geacht forum,

Ik ben een oud gebruiker van een ander NLCS product die overgestapt is naar InfraCad. Een geweldig product, maar ik mis een functie die ik voorheen veelvuldig gebruikte.

Ik had voorheen een commando om teksten slim te roteren. Hiermee kon je een tekst die onder een hoek staat draaien naar een nieuwe hoek, waarbij automatisch het insertion point (justificationpoint) van de tekst werd gebruikt als draaipunt. Het punt wat je daarna selecteerde was de nieuwe hoek waaronder de tekst wordt geplaatst. (de nieuwe hoek plaatsing van de tekst gebeurde dus op een denkbeeldige lijn vanaf het insertion point naar het geselecteerde punt).

Is er een mogelijkheid om deze functie in Infracad te krijgen. Zo niet, weet iemand een andere manier?

Alvast bedankt


Anton
Berichten: 78

Re: Slim roteren van teksten

Berichtdoor Anton » di 26 jun 2018, 14:30

Excuses voor de late reactie, de vraag is per ongeluk over het hoofd gezien.

Bedoel je soms het AutoCAD commando TORIENT? Hiermee kun je eenvoudig teksten roteren door een nieuwe richting op te geven. Alle geselecteerde teksten worden dan voorzien van dezelfde rotatiehoek.


Henk
Berichten: 294

Re: Slim roteren van teksten

Berichtdoor Henk » di 26 jun 2018, 16:24

Beste m41k3l,

De hier bijgevoegde lispfunctie doet waarschijnlijk precies wat je beschrijft. Pak het bestand RTP.zip uit en sleep het bestand "RTP.lsp" in je tekening. Typ vervolgens het commando RTP op de commandoregel.
RTP.zip
RotateText2Point
(626 Bytes) 248 keer gedownload
De functie houdt rekening met de uitlijning en is zowel te gebruiken voor Text als Mtext.


Topic author
m41k3l
Berichten: 3

Re: Slim roteren van teksten

Berichtdoor m41k3l » wo 27 jun 2018, 05:53

Henk,

Dat is inderdaad waar ik naar op zoek was.
Heel erg bedankt.

  

NLCS workshop - Landmeter