Foto's toevoegen

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
pckayleigh
Berichten: 4

Foto's toevoegen

Berichtdoor pckayleigh » di 12 mei 2015, 09:09

Ik heb een vraag over het toevoegen van foto's. Als ik dit wil doen krijg ik de volgende foutmelding:

Object "MO>>LOCATIE>>FOTO" is aanwezig in de NLCS bibliotheek versie 4.0, maar niet voor de toepassing van elementcode S. Het toepassen van een symbool is hierdoor niet mogelijk.
Overrule eventueel dit NLCS Object, of controleer of bij een nieuwere NLCS bibliotheek deze melding niet optreedt.

Kan iemand mij verder helpen met een manier om dit te verhelpen.
Alvast bedankt!


Frank
Berichten: 68

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor Frank » di 12 mei 2015, 09:28

Hallo Kayleigh,

De informatiemelding die wordt getoond wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een oudere InfraCAD NLCS bibliotheek actief is (3.2 of ouder). Controleer via de instellingen van InfraCAD op het tabblad NLCS welke bibliotheek actief is. In de 4.0 versie is het NLCS object wel voor Symbolen beschikbaar.


Topic author
pckayleigh
Berichten: 4

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor pckayleigh » di 12 mei 2015, 09:31

Hoi Frank,

Ik heb alleen versie 4.0, dus daar ligt het niet aan...


Frank
Berichten: 68

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor Frank » di 12 mei 2015, 09:41

Kayleigh,

In dat geval moet je even controleren of het vinkje bij "Alleen NLCS bibliotheek" staat ingesteld. Deze moet uitgeschakeld zijn om de Extra Bibliotheek actief te maken. In deze Extra Bibliotheek zijn de eerder genoemde instellingen opgenomen.


Topic author
pckayleigh
Berichten: 4

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor pckayleigh » di 12 mei 2015, 09:47

Frank,

Ik heb ook dit gecheckt, maar helaas verhelpt dit ook niet het probleem :?


Frank
Berichten: 68

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor Frank » di 12 mei 2015, 11:22

Kayleigh,

De melding geeft inderdaad aan dat de Symboolbibliotheek en het Zoekfilter niet voor het object Milieu en Onderzoek > Locatie > Foto aanwezig is. Je kan deze eventueel met "Objecten beheren" bij dit NLCS object toevoegen.

In de versie 4.0.2 van de InfraCAD Bibliotheek dit alles wel aanwezig. Het kan dus wel zo zijn dat in de instellingen van InfraCAD versie 4.0 wordt getoond maar dat het een eerdere subversie is.

De versie van de InfraCAD NLCS bibliotheek kan worden gecontroleerd in het Windows Configuratiescherm, bij "Programma's en Onderdelen". In de kolom Versie zou 4.0.2 of nieuwer aangegeven moeten zijn.


hans engelman
Berichten: 13

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor hans engelman » ma 07 dec 2015, 12:03

Ook ik krijg een foutmeldingen als ik fotolocaties wil invoegen:
Message : Object reference not set to an instance of an object.
Method : Boolean createLayer(System.String ByRef)
Function : createLayer
Class : InfraCAD.clsFotolocaties
Type : System.NullReferenceException
Source : InfraCAD
StackTrace :
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
at InfraCAD.clsFotolocaties.createLayer(String& layer)

Ook valt me op dat bij instellingen de positie waar je dynamisch verschalen kunt aangeven grijs is, terwijl daar een waarde ingegeven zou moeten kunnen worden.
Maar het niet kunnen invoegen van fotolocaties is wel erg vervelend.


Henk
Berichten: 294

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor Henk » ma 07 dec 2015, 16:25

De vraag van Hans is met een telefonische sessie opgelost.

Door een onvolledige Gebruiker bibliotheek handmatig te verwijderen en InfraCAD automatisch een nieuwe aan te laten maken kwamen de functies voor Sonderingen en Fotolocaties weer beschikbaar.


hans engelman
Berichten: 13

Re: Foto's toevoegen

Berichtdoor hans engelman » di 08 dec 2015, 09:39

Ook het "grijs" van de instellingen is opgelost. De windowsinstelling van tekstgrootte op 125% zorgde hiervoor

nog bedankt voor de snelle en adequate service

  

NLCS workshop - Landmeter