Waar zijn de verkeersborden?

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Storm » do 02 apr 2015, 08:39

Hallo,

Ik heb voor zover ik weet de laatste versie en bieb geinstalleerd.

In de map:
C:\ProgramData\InfraCAD\NLCSLIB\v4.0\Extra\Symbolen\SVW

Zie ik ook allemaal verkeersborden staan, maar als ik zoek op termen als 'RVV' / 'borden' 'verkeersbord' krijg ik geen borden in beeld.

In de instellingen van infracad staat dat ik versie 4.0 heb van de bieb. Ik vind persoonlijk dat dit verduidelijkt moet worden, want er zijn al enkele versies 4 geweest, maar het is nu niet duidelijk of de laatste ook daadwerkelijk actief is. Wellicht in toekomstige updates een extra stap (4.0.1 - 4.0.2 - etc) toe te voegen.

Naast dat ik het persoonlijk heb geïnstalleerd lijkt er geen andere mogelijkheid te zijn om te controleren of ik wel echt de laatste versie gebruik.

Maargoed, waar moet ik op zoeken als ik een overzicht van borden wil?


Henk
Berichten: 294

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Henk » do 02 apr 2015, 10:31

Beste Storm,

Binnen de NLCS kun je de borden vinden onder VERKEERSTEKEN > BORD. De Symbolen zelf hebben deze benamingen ook in de betandsnamen zitten, zie de inhoud van de map die je noemt. Je zou dus eens kunnen proberen te zoeken naar "verkeer", "verkeersteken" of bijvoorbeeld "bord", misschien krijg je dan wel resultaten.

Bij "Programma's en onderdelen" kun je de versies van je geïnstalleerde NLCS bibliotheken zien.

PS: Je mag berichten die over de NLCS gaan in plaats van hier ook op de NLCS pagina plaatsen. Heb je trouwens je foutieve NLCS.shx al gevonden? (zie hier).


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Storm » do 02 apr 2015, 10:37

De versie opzoeken is zo wel heel erg omslachtig.
Het geeft in ieder geval aan dat ik versie 4.0.2 heb, maar dat is voor de gemiddelde gebruiker niet te achterhalen.

Zoeken naar een 'Symbool' met de meest voor de hand liggende termen en vaktermen geeft geen gewenst resultaat.

Ik weet dus niet wat er mis gaat, maar ik zie geen borden in mijn bibliotheek.

En nee, foute nlcs.shx bestand niet meer naar gezocht :).
Voor mij is het probleem even opgelost en dan ben ik snel tevreden.


Henk
Berichten: 294

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Henk » do 02 apr 2015, 10:56

Wat betreft de versie: dit is de enige manier (en een logische, onderschat de gemiddelde gebruiker niet! :))

Zet eens in de NLCS module de Discipline op "Onafhankelijk van discipline" en de Elementcode op "Standaard", verwijder bij de Instellingen > tabblad "NLCS" het vinkje bij "Alleen NLCS bibliotheek actief" en controleer of het pad bij "Map NLCS bibliotheek" wel naar de juiste bibliotheek verwijst. Daarna moet je ze toch kunnen vinden.

En tenslotte je NLCS.shx probleem: de definitieve oplossing is vaak de beste oplossing 8-).


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Storm » do 02 apr 2015, 11:12

Ik kom tot de conclusie dat het vinkje bij 'Alleen NLCS bibliotheek actief' de boosdoener is.

Als deze aan staat zie ik ze niet onder de discipline wegenbouw en als het vinkje uit staat zie ik ze wel.

Gezien we niks buiten de standaard bibliotheek hebben lijkt het me niet meer dan logisch dat dat vinkje aan kan blijven staan.

Dus waar ligt dan de fout?
Lijkt me dat de borden nog niet helemaal goed in de INFRACAD tool zijn verwerkt.


Henk
Berichten: 294

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Henk » do 02 apr 2015, 11:19

En ook hier: onderschat het programma InfraCAD niet! :)

De verkeersborden zijn onderdeel van de Extra bibliotheek. Dit is een bibliotheek die exclusief door CAD Accent wordt verstrekt, de borden zul je bij de NLCS zelf niet vinden.

Als je je Gebruiker bibliotheek wilt uitschakelen kun je dat met het vinkje ernaast doen.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Storm » do 02 apr 2015, 11:26

Werkt weer fantastisch dus (...).


Martinberg
Berichten: 4

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Martinberg » vr 08 sep 2017, 10:02

Is er nog een extra bibliotheek te downloaden om de verkeersborden beschikbaar te krijgen in infracad?
Zo ja, waar kan ik deze vinden?


Henk
Berichten: 294

Re: Waar zijn de verkeersborden?

Berichtdoor Henk » vr 08 sep 2017, 11:37

Beste Martin,

Nee, installatie van de "NLCS bibliotheek voor InfraCAD Suite" is voldoende, hierin zijn ook de verkeersborden opgenomen.
Deze kun je vinden op onze downloadpagina, de laatste versie is 4.1.1.

Mocht je problemen blijven ondervinden bij het in beeld krijgen van de borden (ondanks mijn tips eerder in dit bericht), stuur dan maar een mail naar [email protected]. We kunnen dan eventueel even op afstand meekijken wat er aan de hand is.

  

NLCS workshop - Landmeter