lagen aan-/uitzetten op de Iphone

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
GVL
Berichten: 1

lagen aan-/uitzetten op de Iphone

Berichtdoor GVL » di 18 nov 2014, 14:25

Hallo,

Sinds vandaag ben ik er achter gekomen dat we de KLIC-gegevens via InfraCAD als een .kml bestand naar de Iphone / Ipad kunnen sturen.

Is het ook mogelijk om in google earth lagen aan/uit te zetten?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Edwin


Henk
Berichten: 294

Re: lagen aan-/uitzetten op de Iphone

Berichtdoor Henk » vr 21 nov 2014, 13:29

Beste Edwin,

Jammer genoeg zijn in de nieuwste versies van de Google Maps en Earth apps op een smartphone of IPad steeds minder mogelijkheden voor het manipuleren van de lagen.

Zelf gebruik ik een smartphone met Android. Met de Maps app kan ik een kml niet laden. Met de Earth app kan een kml wel mooi in beeld worden gebracht, bijvoorbeeld door deze te openen vanuit Google Drive. Maar het aan- of uitzetten van thema's is niet mogelijk, net als het aanklikken van een lijn om een themanaam in beeld te brengen.

Ook de webversie van Google Maps mist nu mogelijkheden voor het laden van een kml, de Classic versie kan dit nog wel.

Kortom alleen de lokaal te installeren versies van Google Earth (Pro), voor Windows en Mac, hebben deze mogelijkheden nog wel. Zie ook 4.3.4.3. Mobiele toepassingen bij:
http://www.infracad.nl/handleiding-infr ... elijkheden

  

NLCS workshop - Landmeter