Coördinaatloze foto's in een fotoboek

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
peterbreuker
Berichten: 2

Coördinaatloze foto's in een fotoboek

Berichtdoor peterbreuker » vr 25 okt 2013, 14:51

Goedemiddag,

Bij het gebruik van de fotoboek-functie van InfraCAD ben ik al een paar keer op het probleem gestuit dat ik een fotoboek wou maken maar dit niet mogelijk was omdat er geen coördinaten aanwezig waren in de bestanden. Een tekening was in deze gevallen niet nodig, het idee was om de foto's gewoon mooi te bundelen.

Vraag is dus of er een omweg is, waarmee we foto's zonder coördinaten toch in een fotoboek kunnen krijgen. Verder zou het naar mijn idee een mooi verbeterpuntje voor een volgende versie zijn als het zonder coördinaten wel mogelijk is alleen het pdf-je te maken.

Mvg, Peter Breuker


Henk
Berichten: 294

Re: Coördinaatloze foto's in een fotoboek

Berichtdoor Henk » wo 20 nov 2013, 14:01

Beste Peter,

Het samenstellen van een fotoboek met foto's zonder GPS informatie is wel mogelijk maar inderdaad omslachtig: eerst moeten de foto's één voor één met de knop "Handmatig fotolocatie plaatsen" in een tekening worden geplaatst.

We zullen je wens om een map met foto's direct te kunnen verwerken in een fotoboek meenemen in onze overwegingen voor uitbreiding van de Fotolocatie functionaliteit.

  

NLCS workshop - Landmeter