Vectoriseren op 1 laag

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Vectoriseren op 1 laag

Berichtdoor Storm » wo 28 aug 2013, 12:09

Hey,

Kan je tijdens het verwerken van de Klic ook nog kiezen om bepaalde lagen onder 1 noemer te laten vallen?

Als je meerder klicmeldingen vectoriseerd dan krijgt de laagnaam een nlcs benaming, gevolgd door wat het is (KPN, Eurofiber, Liander, Vitens etc.) met daarachter '-0000012345_vect_nummerklic-G'

Kan dat laatste er niet af? En dat als je 10 vectorisaties hebt dat alles van KPN gewoon in de KPN laag staat en niet 10 verschillende KPN lagen?


Peter
Berichten: 43

Re: Vectoriseren op 1 laag

Berichtdoor Peter » wo 28 aug 2013, 14:37

Goedemiddag Storm,

Het gevolg van een dergelijke wijziging zou zijn dat het niet meer mogelijk is om Klic meldingen van elkaar te onderscheiden in een tekening. Dat geldt zowel voor de afbeeldingen als voor de gevectoriseerde data. Dit is niet wenselijk.

Daarnaast zou programmatechnisch de impact enorm zijn en hierdoor de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit remmen. Ik verwacht dan ook niet dat dit in de toekomst zal gaan gebeuren.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Vectoriseren op 1 laag

Berichtdoor Storm » wo 28 aug 2013, 15:13

hmz... dan moet ik maar een andere oplossing zien te verzinnen...

wellicht een rename lisp maken die op basis van steekwoorden, lijkt me dat een dergelijke conversietool niet zo lastig in elkaar te zetten is. Ik heb tenslotte al een conversietool voor ons eigen lagensysteem naar nlcs gemaakt, en daar wordt de laagnaam ook veranderd.

Moet de K&L geen probleem zijn :).

Edit: :shock: Commandline -rename commando begrijpt geen wildcards *... :S..

Edit2:

Ah, op internet leek het niet mogelijk, maar op een handig cad forum wisten ze me zo een passend scriptje te kunnen bezorgen.

Code: Selecteer alles

(defun c:klicrename ( )
    (vlax-for layer (vla-get-layers (vla-get-activedocument (vlax-get-acad-object)))
        (if (wcmatch (strcase (vla-get-name layer)) "*DATA_KPN*")
            (vl-catch-all-apply 'vla-put-name (list layer "B-OI-KL-DATA_KPN-G"))
        )
    )
    (princ)
    (vlax-for layer (vla-get-layers (vla-get-activedocument (vlax-get-acad-object)))
        (if (wcmatch (strcase (vla-get-name layer)) "*MS_LIANDER*")
            (vl-catch-all-apply 'vla-put-name (list layer "B-OI-KL-ET_MS_LIANDER-G"))
        )
    )
    (princ)
)
(vl-load-com) (princ)
Bron


Henk
Berichten: 294

Re: Vectoriseren op 1 laag

Berichtdoor Henk » do 29 aug 2013, 15:03

Natuurlijk is iedereen vrij in het aanpassen van zijn tekeningen. Wel raden wij uitdrukkelijk af om de betreffende laagnamen aan te passen of te vereenvoudigen.

Elke aanpassing zal ter toe leiden dat een thema, netbeheerder of Klic-melding, vector of afbeelding niet meer door InfraCAD zal worden herkend, waardoor InfraCAD's KLIC panel en KLIC functies als 'Vectoriseren', 'Controleweergaven aan/uit', 'Inzoomen' en 'Verwijderen' niet meer zullen functioneren.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Vectoriseren op 1 laag

Berichtdoor Storm » do 29 aug 2013, 15:44

Details ;)..

  

NLCS workshop - Landmeter