logo's in kmz bestand

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
hans engelman
Berichten: 13

logo's in kmz bestand

Berichtdoor hans engelman » vr 05 jul 2013, 11:07

Als je van ingelezen foto's een kmz bestand voor google earth maakt worden op dit moment de foto's voorzien van een infracad logo.
Als ik een kmz bestand aan onze klanten wil leveren heb ik daar liever ons bedrijfslogo staan (met eventuele opmerking: kmz bestand gemaakt dmv Infracad software oid)
Is dit mogelijk?


Peter
Berichten: 43

Re: logo's in kmz bestand

Berichtdoor Peter » vr 05 jul 2013, 11:56

Beste Hans,

Het aanmaken van het KMZ bestand gaat via een Wizard, waarbij je in stap 1 van deze Wizard een logo-bestand kunt selecteren.

Wanneer niets geselecteerd is, wordt standaard het InfraCAD logo getoond in de Google Earth ballon. Wanneer je een eigen logo selecteert, wordt het InfraCAD logo vervangen door het geselecteerde logo.

PS: in par. 4.3.3. van de handleiding kun je dit nalezen :-)


Topic author
hans engelman
Berichten: 13

Re: logo's in kmz bestand

Berichtdoor hans engelman » vr 05 jul 2013, 14:48

:D ik ben van het doen en dan pas de handleiding lezen.
inderdaad, nu begrijp ik waarom er "logo bestand" in de wizard staat.
Eerst was ons logo wat te groot (bijna groter dan de foto) maar nadat ik het png bestand verkleind had paste het prima


Peter
Berichten: 43

Re: logo's in kmz bestand

Berichtdoor Peter » vr 05 jul 2013, 16:17

Haha, ik herken dat wel! Goed dat het werkt en ben benieuwd naar de reacties van jullie klanten.

Als optimalisatie zou je het logo nog als JPG kunnen opslaan, dat is vaak lichter dan PNG en alle beetjes helpen. Succes!

  

NLCS workshop - Landmeter