InfraCAD Map niet zichtbaar in AutoCAD

In dit forum vindt u veel informatie over het installeren van InfraCAD software, het omgaan met licenties, stappenplannen voor upgraden etc. Het beste startpunt voor IT-gerelateerde zaken rondom de InfraCAD Suite.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Jesper
Berichten: 2

InfraCAD Map niet zichtbaar in AutoCAD

Berichtdoor Jesper » vr 25 nov 2016, 18:00

AutoCAD herkent het commando 'INFRACADMAP' niet. Ik gebruik de studentversie van AutoCAD 2017. Beide licenties voor zowel InfraCAD en InfraCADMap zijn geactiveerd. InfraCAD werkt wel. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Afbeelding

link naar afbeelding op ware grootte > http://imgur.com/a/xhRBu


Henk
Berichten: 294

Re: InfraCAD Map niet zichtbaar in AutoCAD

Berichtdoor Henk » vr 25 nov 2016, 19:52

Beste Jesper,

Er kunnen twee oorzaken zijn:
  1. Je hebt de Setup van het programma InfraCAD Map nog niet geïnstalleerd.
  2. In AutoCAD 2017 zit een bug waardoor het geen (of niet alle) Apps van derden laadt. Dit is op te lossen door het installeren van een hotfix van Autodesk, zie ook dit artikel hier op het forum.


Topic author
Jesper
Berichten: 2

Re: InfraCAD Map niet zichtbaar in AutoCAD

Berichtdoor Jesper » vr 25 nov 2016, 20:26

Bedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat het oorzaak 1 is. Ik heb namelijk alleen een activatie code aangevraagd via het serienummer van InfraCAD Map en deze ingevoerd in de licentiemanager.
Helaas zou ik niet weten op welke manier ik de InfraCAD Map setup kan installeren, ik zie namelijk nergens een installatie bestand.


Henk
Berichten: 294

Re: InfraCAD Map niet zichtbaar in AutoCAD

Berichtdoor Henk » ma 28 nov 2016, 08:39

Beste Jesper,

Als het goed is heb je zonet via je studenten emailadres een vernieuwde bevestiging van je studentenlicentie ontvangen. Hierin staat de link naar de software.

Ook wordt hierin aangegeven hoe je de Activatiecode voor InfraCAD Map kan aanvragen. Maar aan je printscreen hierboven te zien heb je die al aangevraagd, ontvangen en geactiveerd.

  

NLCS workshop - Landmeter