Tennet Belemmeringsgebied

Dit forum is bedoeld voor alle vragen en antwoorden rondom de KLIC functionaliteit binnen de InfraCAD Suite. Via Klic-Online biedt het Kadaster algemene informatie over KLIC.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
hans engelman
Berichten: 13

Tennet Belemmeringsgebied

Berichtdoor hans engelman » wo 07 aug 2013, 12:37

Ik heb gisteren voor 2 klicmeldingen een rappel gekregen van de firma Tennet:
Geachte heer/mevrouw,

Uit uw graafmelding met nummer 13G...... blijkt dat u werkzaamheden gaat verrichten onder of in de buurt van een bovengrondse hoogspanningsverbinding van TenneT. Deze bovengrondse hoogspanningsverbinding is een onderdeel van het Nederlandse elektriciteitstransportnet.

Voor uw veiligheid is het vereist dat u beschikt over onze schriftelijke toestemming. Deze dient te allen tijde op de werkplek aanwezig te zijn. Tot op heden hebben wij nog geen toestemmingsaanvraag van u mogen ontvangen.

Zonder onze geldige toestemming mag u het werk niet starten. Met de schriftelijke toestemming ontvangt u van ons specifieke aanvullende voorwaarden waaronder de werkzaamheden mogen worden uitgevoerd.

Wij verzoeken u dringend alsnog onderstaande informatie per ommegaande, zo compleet mogelijk, te sturen aan: [email protected]
Duidelijke en compleet verstrekte informatie bespoedigt de afhandeling van uw aanvraag. Indien u meer informatie nodig heeft, kunt u contact opnemen met 026-3731874.

In de onderwerpregel van de e-mail verzoeken wij u "Toestemmingsaanvraag t.a.v. regio WEST – referentienummer: 13G...... te vermelden.

U dient met uw aanvraag mee te sturen:

 Uitgebreide beschrijving van de voorgenomen werkzaamheden
 Kaart van de graaflocatie op gangbare schaal voorzien van RD - coördinaten en een gedeelte van de omgeving van de graaflocatie
 Profielen
 Boorplannen
 Maximaal hoogtebereik (reikwijdte) van de in te zetten grond- en andere machines (in meters)


Met vriendelijke groet,
Cees de Jong
Hoofd Grondzaken
TenneT TSO B.V.
Utrechtseweg 310
Arnhem
Postbus 718
6800 AS Arnhem

Wat wil het geval: er is een hoogspanningsmast in de buurt van mijn graafcontour, het belemmeringsgebied (variërend van 74 tot 168 meter) valt WEL binnen mijn graafcontour, met als gevolg dat er alarmbellen afgaan bij de firma Tennet, ik deze mail binnenkrijg maar binnen mijn klic melding geen leiding zie. Deze leiding is in een bijlage van de KLIC, de overzichtskaart van Tennet wel te zien.

Het nare is dat Tennet 10 dagen over zijn toestemmingsaanvraag mag doen (gelukkig kon ik het snel telefonisch en per email regelen)
Mijn bedrijf doet KLICmeldingen meestal voor het plaatsen van handmatige boringen, wij werken met zeer korte termijnen voor de aanvang en het plannen van werkzaamheden. Het zou prettig zijn als deze situatie middels een pop up wordt gemeld (dit is overigens ook bij het kadaster niet het geval)


Henk
Berichten: 294

Re: Tennet Belemmeringsgebied

Berichtdoor Henk » do 08 aug 2013, 15:01

Beste Hans,

Zoals we telefonisch hebben besproken nemen we in een volgende versie van InfraCAD de waarschuwing op dat er "Bovengrondse Belangen" van toepassing zijn, wanneer er één of meerdere PDF bestanden met "bovengronds" en "belang" in de bestandsnaam in de Klic-melding worden aangetroffen.

Deze waarschuwing zal min of meer identiek zijn aan de al ingebouwde melding van de aanwezigheid van Eis Voorzorgsmaatregelen (ondergronds).

Natuurlijk zou TenneT hier zelf ook duidelijker in kunnen zijn: omdat het belemmeringsgebied binnen de graafpolygoon valt komt het thema "landelijk hoogspanningsnet" van TenneT wel in de Klic-melding voor, maar de PNG bestanden ervan zijn volledig wit. Terwijl het toch mogelijk is om net als bij het thema "buisleiding gevaarlijke inhoud" met behulp van een gearceerd vlak een belemmeringsgebied aan te geven.

Groeten Henk

  

NLCS workshop - Landmeter