Annotative hatches schaal niet altijd hetzelfde

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
WTH_MGA
Berichten: 4

Annotative hatches schaal niet altijd hetzelfde

Berichtdoor WTH_MGA » do 31 okt 2019, 10:28

Bij een annotative hatch lijkt de schaal, ook al is hij voor twee hatches hetzelfde ingesteld, niet altijd overeen te komen. De bovenste hatch heeft exacte dezelfde properties als de onderste maar toch worden ze anders geschaald in het bovenaanzicht (in model en paperspace). Beide hatches hebben de 1:500 1:250 en 1:200 schalen toegevoegd aan het object. Show annotative objects staat op At current scale.

Is dat een bug of doe ik iets verkeerd?
Hatches.jpg
Hatches.jpg (245.86 KiB) 4729 keer bekeken


Henk
Berichten: 294

Re: Annotative hatches schaal niet altijd hetzelfde

Berichtdoor Henk » vr 01 nov 2019, 09:22

Beste WTH_MGA,

Graag ontvangen wij via [email protected] de betreffende tekening, zodat we kunnen bekijken wat er mis is met deze arceringen.


Younesdn
Berichten: 8

Re: Annotative hatches schaal niet altijd hetzelfde

Berichtdoor Younesdn » di 30 mar 2021, 11:39

Hallo NLCS-gebruikers,

Ik wilde vragen naar een probleem dat ik ondervind bij het plaatsen van de ¨ARCENING¨.

Meestal zie ik de Arcening als een effen kleur in één kleur en moet ik veel inzoomen om de lijnen ervan te kunnen zien. Ik heb geprobeerd het te repareren door een schaal uit het Infracad-menu te gebruiken, maar het is niet beïnvloed. De enige manier waarop ik heb ontdekt dat ik de arcering correct kan zien, is door de schaal handmatig te wijzigen vanuit Autocad, maar bij het uitvoeren van de NLCS-CHECK is dit een probleem.

Bij voorbaat dank voor uw hulp. :)
Younes Denguir.

  

NLCS workshop - Landmeter