Lijnkleuren bestaand, nieuw en vervallen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Kevin
Berichten: 1

Lijnkleuren bestaand, nieuw en vervallen

Berichtdoor Kevin » vr 12 apr 2019, 11:27

Ik werkte voorheen met een andere toolbox welke helaas niet meer in ontwikkeling is.
Daar had je de mogelijkheid om met één vinkje te kiezen tussen de standaard kleurenpallet en de kleurenpallet met kleurgradaties voor bestaand, nieuw en vervallen.

Nu is bijvoorbeeld grondwerk:
bestaand 90
nieuw 90
vervallen 90

Ik werk niet graag met lineweight aan dus je ziet door de bomen het bos niet meer.

Met de oude toolbox werkte ik altijd volgens onderstaande kleurinstellingen:
bestaand 93
nieuw 90
vervallen 92

Werkt mijns inziens veel fijner als lijndikten op je scherm.

Moet je daadwerkelijk voor iedere mogelijke laag de kleuren zelf 1 voor 1 instellen of kan dit makkelijker?


Henk
Berichten: 294

Re: Lijnkleuren bestaand, nieuw en vervallen

Berichtdoor Henk » vr 12 apr 2019, 12:21

Beste Kevin,

In vroege versies van de NLCS-bibliotheek werd dit principe inderdaad ondersteund. Later heeft de NLCS-organisatie hiervan afgezien en alle kleuren gelijk getrokken, mogelijk omdat het moeilijk te beheren bleek en de kleurverschillen amper te zien zijn.

Omdat de database binnen deze bibliotheek nog wel is voorzien van deze afzonderlijke velden, is binnen InfraCAD ook nog de mogelijkheid opengehouden om deze kleurnuances toe te voegen. Dit kan met behulp van "NLCS-objecten beheren", zie: https://help.infracad.nl/infracad/topic ... ebreid.htm

Je zal dit dan inderdaad wel voor elk NLCS-object afzonderlijk moeten aanpassen.

  

NLCS workshop - Landmeter