Verzoek tot aanpassing in volgende release

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » di 28 aug 2018, 09:45

Layers voor arceringen m.b.v. InfraCAD toolbox.
Als de variabele "hplayer" in autocad op een andere waarde dan "." (current layer) gezet is wordt de NLCS laag uit de infracad toolbox overruled. De arcering wordt geplaatst op de laag die gedefinieerd is door de variabele "hplayer".
Voorstel opnemen in nieuwe versie InfraCAD:
Standaard:
(setvar "hplayer" "X-XX-AL-A") ;algemene arcering laag
Bij plaatsen van NLCS arceringen moet de variabele "hplayer" weer even op "." (use current layer) gezet worden. Na het plaatsen van de arcering moet "hplayer" weer teruggezet worden op de algemene arcerings-laag.

m.vr.gr.


Henk
Berichten: 294

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor Henk » di 28 aug 2018, 13:25

Beste MxHans,

Welke versie van InfraCAD gebruik je?
In versie 6.0 is deze optie namelijk opgenomen voor zowel HPLAYER als DIMLAYER, precies zoals jij beschrijft. Zie de Release Notes bij 6.0:

2. Hard ingestelde lagen voor Arceringen en Maatvoeringen (de systeemvariabelen HPLAYER en DIMLAYER) worden genegeerd tijdens het tekenen met behulp van de NLCS module.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » di 28 aug 2018, 14:29

Ik heb versie 6.1 (acad2017 en 2018)in gebruik. Ik zie nu dat er al een 6.2 is en zal hem snel bijwerken.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » di 28 aug 2018, 15:06

Vreemd, ik heb nu de versie 6.2 gedownload, maar het probleem blijft. Arceringen (dubbel-klik in toolbox, of gewoon command "Hatch") worden geplaatst in de algemene arceringslaag welke met "hplayer" is aangegeven, behalve als deze op "." staat.
Staat er ergens een vinkje over negeren "hplayer" wat ik nog niet gevonden heb?

Ter info:
AutoCAD 2018, InfraCAD 6.2
eenheden constructie (mm), annotatief,

m.vr.gr.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » di 28 aug 2018, 15:12

Ik zie nu dat hetzelfde geld voor dimensies. Als er een "Dimlayer" ingesteld staat, worden daar de dimensies op geplaatst, ongeacht wat je met de InfraCAD toolbox instelt.


Henk
Berichten: 294

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor Henk » wo 29 aug 2018, 10:34

Beste mxhans,

Je hebt gelijk dat HPLAYER en DIMLAYER in versie 6.2 niet meer in alle situaties correct werd afgevangen. Ik testte dit eerst met de nieuwe versie 6.3 (deze versie staat op het punt om uitgebracht te worden) waarin dit wel weer goed functioneert, vandaar mijn eerdere antwoord. Je kan dus op zeer korte termijn de gewenste werking weer tegemoet zien.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » ma 14 feb 2022, 10:14

Inmiddels zijn we bij versie 7.0 met ACAD2022 aangeland en bovenstaand probleem lijkt zich opnieuw voor te doen. Teksten worden op de "TEXTLAYER" geplaatst etc.


Henk
Berichten: 294

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor Henk » di 01 mar 2022, 15:13

Je bent scherp, mxhans! :).

Inderdaad is na ons laatste bericht intussen ook de sysvar TEXTLAYER toegevoegd, zo te zien in AutoCAD 2020 update 1. Ik zal deze ook opnemen in de volgende InfraCAD versie.

Samen met XREFLAYER. Dan heb ik volgens mij voorlopig weer alle variabelen gehad die invloed kunnen uitoefenen op het tekenen met InfraCAD.

HPLAYER en DIMLAYER worden al nog wel steeds op de juiste wijze genegeerd.


Topic author
mxhans
Berichten: 19

Re: Verzoek tot aanpassing in volgende release

Berichtdoor mxhans » do 30 mar 2023, 11:28

Het is alweer een poosje geleden, maar nu weer een projectje met InfraCAD.
Voorgaand probleem bestaat weer (of nog?).
Nu met HPLAYER en HPCOLOR.

AutoCAD: 2023
InfraCAD: 8.0 build 6551

  

NLCS workshop - Landmeter