Linetypes werken niet

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
henrilatour
Berichten: 2

Linetypes werken niet

Berichtdoor henrilatour » ma 22 jan 2018, 12:07

Beste mensen,

Linetypes worden niet toegepast als ik ze selecteer in infracad. In de bibliotheek krijg je wel een voorbeeld van het lijntype maar wanneer ik op toepassen klik krijg je de laag als lichtgrijs te zien en lijn is continues. Wanneer ik een lijn teken met de NLCS knop aan krijg ik geen nieuwe linetype maar wordt in de nieuwe laag in continues getekend.

Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de diepte van de folder structuur waarin infracad zoekt maar weet niet waar en naar welke waarde ik dit moet aanpassen.


Frank
Berichten: 68

Re: Linetypes werken niet

Berichtdoor Frank » ma 22 jan 2018, 12:28

Beste Henri,

Wanneer lijnen worden getekend is er een mogelijkheid om de (poly)lijn te tekenen als "Oppervlak". In de formele beschrijving wordt dit omschreven als:

Het ELEMENT Oppervlak (O) wordt met name gebruikt, wanneer voor (terrein-)oppervlakken met behulp van het model hoeveelheden moeten worden bepaald. Contourlijnen van oppervlakken moeten altijd worden getekend in lijndikte 0,18 in het lijntype continuous.

Boven het gedeelte in het InfraCAD Scherm bij Geometrie kan je kiezen tussen "Geometrie" en "Oppervlak". Mogelijk staat bij jou de instelling "Oppervlak" actief waardoor altijd Continuous lijnen worden aangemaakt.


Topic author
henrilatour
Berichten: 2

Re: Linetypes werken niet

Berichtdoor henrilatour » ma 22 jan 2018, 13:05

Dankjewe voor de snelle reactie en oplossing! Dat was inderdaad het probleem.


Robin
Berichten: 1

Re: Linetypes werken niet

Berichtdoor Robin » di 26 feb 2019, 15:18

Aha, had dit opeens ook na herinstallatie. Fijn om de oplossing hier te kunnen vinden.

  

NLCS workshop - Landmeter