Venster InfraCAD is verdwenen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Roel
Berichten: 17

Venster InfraCAD is verdwenen

Berichtdoor Roel » di 03 okt 2017, 09:16

Na de installatie van ACAD 2018 en InfraCAD verschijnt na het commando InfraCAD het venster van InfraCAD. Tot zo ver gaat alles goed. :D
Wanneer ik daarna klik op autohide verdwijnt het venster van InfraCAD en is daarna zo goed verstopt dat het ook niet meer te vinden is :oops:
Er is geen icoon in de balk aan de linker of rechterkant, opnieuw het commando InfraCAD heeft ook geen uitwerking, weg is weg.
Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik het venster weer terug in beeld.


Henk
Berichten: 294

Re: Venster InfraCAD is verdwenen

Berichtdoor Henk » di 03 okt 2017, 10:39

Beste Roel,

Als je de InfraCAD Toolpalette echt nergens meer kan vinden is de snelste oplossing het resetten van de positie ervan. AutoCAD bewaart alle gegevens van de palettes in het bestand Profile.aws, in (voor AutoCAD 2018) de map:

C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2018\R22.0\enu\Support\Profiles\Unnamed Profile

Voer de volgende stappen uit:
  • Sluit AutoCAD
  • Open dit bestand "Profile.aws" in bijvoorbeeld Kladblok
  • Zoek in het bestand naar de tekst "infracad"
Bij het eerste zoekresultaat kom je direct bij de juiste regel. In deze lange regel is de Toolpalette bijvoorbeeld als volgt gedefinieerd:
Toolpalette.png
Toolpalette.png (8.58 KiB) 9895 keer bekeken
  • Wijzig bij FloatInfo de waarde van Left en Top beide in bijvoorbeeld 10
  • Wijzig AutoRollup van 1 naar 0: de Toolpalette klapt dan niet meer automatisch in
  • Sla het bestand op
Start nu AutoCAD weer opnieuw. Als alles goed is zal de InfraCAD Toolpalette weer duidelijk zichtbaar zijn.


Topic author
Roel
Berichten: 17

Re: Venster InfraCAD is verdwenen

Berichtdoor Roel » di 03 okt 2017, 11:56

Dag Henk ik heb eerst de instellingen gewijzigd die jij had aangegeven, geen resultaat. Daarna heb ik alle wijzigingen aangepast zoals in jouw bestand:

<Tool CLSID="{396D0713-2AF4-3333-04E2-AC1A8743213B}"><CAdUiDockControlBar Orientation="-1" AllowDocking="1"><FloatInfo Left="10" Top="10" Width="379" Height="649"/><DockInfo Left="5770" Top="740" Width="347" Height="981" MRUDockID="59420"/></CAdUiDockControlBar><CAdUiPaletteSet ActivePaletteIndex="0" TitleBarLocation="0" AutoRollup="0" Name="InfraCAD" Style="4110" Opacity="100" RolloverOpacity="100" Visible="1"/></Tool>

Geen resultaat


Topic author
Roel
Berichten: 17

Re: Venster InfraCAD is verdwenen

Berichtdoor Roel » di 03 okt 2017, 12:00

NB:
het probleem is onder Autodesk AutoCAD MAP3D 2018.
Onder Autodesk AutoCAD 2018 werkt een en ander prima.
Helaas werken wij onder Autodesk AutoCAD MAP3D 2018.


Henk
Berichten: 294

Re: Venster InfraCAD is verdwenen

Berichtdoor Henk » di 03 okt 2017, 12:12

Zoek eens in de map C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\Autodesk naar "*.aws" (met behulp van je file browser).

Waarschijnlijk kun je dan het juiste actieve AWS bestand vinden, deze kan namelijk ook in een andere map dan "Unnamed profile" staan, maar ook in bijvoorbeeld "..\Autodesk\C3D 2018\.." etc.

  

NLCS workshop - Landmeter