Uitwisseling van tekeningen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Roel
Berichten: 17

Uitwisseling van tekeningen

Berichtdoor Roel » vr 22 sep 2017, 09:53

Als ik een tekening overneem die middels een andere gebruikers / afdelingsbibliotheek is aangemaakt en met mijn eigen gebruikers / afdelingsbibliotheek verder teken en de eigenschappen van reeds getekende lijnen/ vlakvullingen ed wil overnemen dan lijkt het er op dat toch mijn eigen bibliotheken de originele tekening gaan overrulen. Hoe kan ik dat voorkomen zonder ook de gebruikers / afdelingsbibliotheek van de oorspronkelijke tekenaar over te nemen?


Henk
Berichten: 294

Re: Uitwisseling van tekeningen

Berichtdoor Henk » vr 22 sep 2017, 16:19

Beste Roel,

Dat klopt, zoals InfraCAD de objecten uit jouw Afdeling en Gebruiker bibliotheek presenteert zal het programma het ook tekenen.

Je hebt drie verschillende mogelijkheden om dit te voorkomen:
  1. Zorg ervoor dat je de Afdeling of Gebruiker bibliotheek van de ander actief hebt
  2. Je kan de kleur, lijntype en lijndikte van een NLCS object (laag) op twee manieren "locken", zie Eigenschappen vasthouden. Definities van Symbolen en Arceringen zullen echter nog steeds worden afgestemd op jouw bibliotheek
  3. Schakel de schuifbalk van de NLCS module uit en vermijd het gebruik van de tekenfuncties op de NLCS module

  

NLCS workshop - Landmeter