Legenda mof symbolen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Alex_Li
Berichten: 10

Legenda mof symbolen

Berichtdoor Alex_Li » vr 04 aug 2017, 13:32

Hoi,

Bij het plaatsen van de Legenda worden de mof symbolen te groot weergegeven. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

grt
Alex.


Frank
Berichten: 68

Re: Legenda mof symbolen

Berichtdoor Frank » vr 04 aug 2017, 13:54

Beste Alex_Li,

In versie 6.1 en eerder worden de symbolen in de legenda op een vaste grootte afhankelijk van de regelhoogte per regel in de legenda opgenomen. Hierdoor krijgen alle regels dezelfde hoogte wat zorgt voor een strakke uitstraling van de legenda.

Vanaf versie InfraCAD 6.2 heb je als gebruiker de keuze of je de instelling "vaste regelhoogte" of "gelijk aan de grootte in de tekening" gebruikt. Bij deze laatste instelling zal de symboolgrootte wel dezelfde grootte als in de viewport krijgen maar zal de regelhoogte per regel in de legenda variëren.


Topic author
Alex_Li
Berichten: 10

Re: Legenda mof symbolen

Berichtdoor Alex_Li » vr 04 aug 2017, 15:40

Hoi Frank,

Als ik je goed begrijp zou dus de grootte van de symbolen in de Legenda gelijk moeten zijn, namelijk zoals het is "ingesteld" in de regelhoogte voor symbolen in "Legenda.dwg".
Het symbool van de mof is bij mij wél groter dan het 2e symbool in de Legenda. Zie bijlage.
Bijlagen
voorbeeld legenda.PNG
voorbeeld legenda.PNG (13.03 KiB) 9772 keer bekeken


Frank
Berichten: 68

Re: Legenda mof symbolen

Berichtdoor Frank » vr 04 aug 2017, 16:30

Alex_Li,

Uit de afbeelding kan ik opmaken dat het gaat om het symbool
SKL-ET_HULP_MOF_VERBINDINGSMOF-SO.
Met dit symbool heb ik getest op mijn systeem en krijg hetzelfde resultaat.

Het wordt veroorzaakt door de manier waarop dit symbool is opgenomen in de NLCS bibliotheek. Het lijkt alsof het een gearceerd symbool is maar in werkelijkheid is het een symbool met enkel een polyline waarvan de Global Width is ingesteld op 1.
Hierdoor zijn de daadwerkelijke extents van het symbool kleiner dan het lijkt. De legendafunctie kijkt naar de geometrie zelf en houdt hierbij geen rekening met de global width.

De beste oplossing hiervoor is het aanpassen van het symbool. Wijzigingen die dan gedaan moeten worden om hetzelfde symbool te krijgen zijn; Global Width instellen op 0 en het plaatsen van een solid hatch.

Hetzelfde symbool (zonder arcering) maar dan in met een global width op 0 geeft het volgende resultaat:
Bijlagen
Global Width 0 en 1.png
Global Width 0 en 1.png (12.34 KiB) 9770 keer bekeken


Topic author
Alex_Li
Berichten: 10

Re: Legenda mof symbolen

Berichtdoor Alex_Li » ma 07 aug 2017, 08:41

Dankjewel Frank. Ik zag idd dat het symbool zo was opgebouwd.
Ik weet niet waarom hiervoor gekozen is maar misschien toch een idee om deze symbolen bij de volgende update "gewoon" met een hatch in de bibliotheek te zetten?

grt
Alex.


Frank
Berichten: 68

Re: Legenda mof symbolen

Berichtdoor Frank » ma 07 aug 2017, 09:08

Alex_Li,

Hij staat inmiddels genoteerd op de lijst met aanpassingen.

  

NLCS workshop - Landmeter