Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor Storm » di 14 jun 2016, 15:30

Hallo,

Onze NLCS bibliotheek staat op het netwerk. Deze heb ik zojuist bijgewerkt naar versie 4.1.

De afdelingsbibliotheek (met 'persoonlijke' blockjes) zijn nu echter weg.

Op welke wijze kan ik deze overzetten van 4.0.x naar 4.1 ?

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor ELucas » di 14 jun 2016, 15:39

Je kunt je gebruikersbibliotheek (waarmee de afdelingsbibliotheek gemaakt is) daarvoor gebruiken.
Hernoem je gebruikersbibliotheek (de map) in nlcs 4.1 naar b.v. "Gebruiker_old"
Deze staat hier:
".\NLCSLIB\v4.1\Gebruiker"
Hierna zal InfraCAD vragen of je de laatste versie (van NLCS 4.0) daarvoor wil gebruiken, zie afbeelding.
Bijlagen
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (10.26 KiB) 15954 keer bekeken


Henk
Berichten: 294

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor Henk » di 14 jun 2016, 15:54

Beste Storm,

Je kan de NLCS bibliotheek 4.1 naast versie 4.0 op de server plaatsen. Van het mapje "v4.0\Afdeling" kun je vervolgens een kopie plaatsen in de map "v4.1".

Mocht je versie 4.0 volledig verwijderd hebben van de server, dan zul je inderdaad een nieuwe Afdeling bibliotheek moeten genereren van de Gebruiker bibliotheek die je daar eerder ook voor hebt gebruikt (zoals Eddy ook aangeeft).

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor ELucas » wo 22 jun 2016, 11:27

Nu dacht ik toch wel te weten hoe en wat...
Maar ik krijg het niet voor elkaar om via het commando "ICDCREATEAFDELINGBIBLIOTHEEK" een Afdelingsbibliotheek te maken...
Ik krijg de volgende melding:
...\objects.xml heeft reeds a data.
...\objects.xml heeft reeds a data.
Knipsel.PNG (7.02 KiB) 15923 keer bekeken
Ik heb alle regels bekeken maar en beginnen allemaal met:
<Object nummer="g

Ook in de andere *.xml bestande zit alleen nummers die beginnen met "g"

Hier het eerste deel van mijn gebruikers objects.xml:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<objects>
  <Object nummer="g1" hoofdgroep="19" omschrijving="FASERING" kind_van="0" bewerking="" lw_b="0.25" kl_b="142" kl_b_a="142" kl_b_gd="142" kl_b_gn="142" kl_b_v="144" lt_b="1" lw_n="0.35" kl_n="142" kl_n_a="142" kl_n_gd="142" kl_n_gn="142" kl_n_v="144" lt_n="1" lw_t="0.35" kl_t="142" kl_t_a="142" kl_t_gd="142" kl_t_gn="142" kl_t_v="144" lt_t="1" lw_v="0.35" kl_v="142" kl_v_a="142" kl_v_gd="142" kl_v_gn="142" kl_v_v="144" lt_v="12" element="G" sbib="" sobject="" abib="" aobject="" cheops="" versie="3.2" fase="" opmerkingen="" teller="" />


Henk
Berichten: 294

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor Henk » wo 22 jun 2016, 16:21

Beste Eddy,

Het is inderdaad belangrijk dat je niet verwijst naar objecten in een actieve Afdeling of Extra bibliotheek terwijl je de Gebruiker bibliotheek samenstelt die bedoeld is voor omzetting naar een Afdeling bibliotheek.

Ik heb als wens genoteerd (voor een volgende versie) dat het mogelijk moet zijn voor dit doel de Afdeling en Extra bibliotheek uit te schakelen, en alleen de Gebruiker en NLCS bibliotheek 'aan te laten'.

Maar nu een oplossing voor je probleem: het kenmerk "a" kan in de volgende situaties worden gevonden:

nummer="a
(in objects.xml en objectbijschriften.xml)

id="a
(in alle andere xml bestanden)

kind_van="a
(in objects.xml)

="a
(in objects.xml bij lijntypes, bijvoorbeeld lt_b="a7")

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren (Opgelo

Berichtdoor ELucas » do 23 jun 2016, 08:38

Ik ga het even nakijken. Bedankt voor je info ;)

Aanvulling....
Na het nakijken (duurde nog geen 5 min.)
Het zat 'm dus in:
kind_van="a in de objects.xml
Het rare is dat deze regel er met InfraCAD zelf is toegevoegd.
Misschien is dit het nakijken waard in de programmacode?


Henk
Berichten: 294

Re: Afdelingsbibliotheek naar nieuwe versie kopiëren

Berichtdoor Henk » vr 24 jun 2016, 12:09

Beste Eddy,

Mooi dat je het gevonden hebt. Deze verwijzing maak je wanneer je met "Objecten beheren" een nieuw NLCS object aanmaakt als subobject van een NLCS object uit de actieve Afdeling bibliotheek. Heel logisch bij normaal gebruik van een Gebruiker bibliotheek.

Voor een Gebruiker bibliotheek die je wilt omzetten naar een Afdeling bibliotheek is dat anders. De functie weigert nu je Afdeling bibliotheek aan te maken omdat je dan immers verwijzingen zou krijgen naar objecten binnen een bibliotheek die je juist straks gaat verwijderen/vervangen.

Vandaar mijn suggestie voor opties om de Afdeling en eventueel ook de Extra bibliotheek tijdelijk uit te kunnen schakelen, om zo te voorkomen dat je per ongeluk dit soort verwijzingen aanmaakt.

  

NLCS workshop - Landmeter