hoogtes plaatsen

Via PDOK stelt de overheid geo-informatie beschikbaar, welke met InfraCAD Map (Desktop) eenvoudig in uw tekening kan worden geladen conform de NLCS. In dit forum vindt u vragen en antwoorden hierover.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
berendb
Berichten: 1

hoogtes plaatsen

Berichtdoor berendb » wo 18 sep 2019, 09:36

Hoi, kan iemand mij vertellen waarom infracad map geen hoogtes kan plaatsen met het gereedschap hoogten? een luchtfoto of AHN wordt wel geladen maar als ik dan met de tool hoogten een hoogte wil bepalen (melding: Geen hoogte kunnen bepalen op locatie 214074.788,478398.556). ik heb het voor het geval dat het in autocadmap en autocad c3d geprobeerd, beide in versie 2019. mijn versie van infracad is versie 6.9


Anton
Berichten: 78

Re: hoogtes plaatsen

Berichtdoor Anton » wo 18 sep 2019, 09:41

Dit is intussen bekend. We vermoeden dat er iets is gewijzigd bij het Nationaal Georegister. Sinds afgelopen maandag is daar een nieuwe website gelanceerd die mogelijk problemen veroorzaakt met de databronnen. Onze programmeurs zijn bezig met het zoeken naar de oorzaak en daarna maken van een oplossing. Helaas is dit niet zomaar even opgelost, vermoedelijk moeten we een nieuwe versie maken van InfraCAD Map. Ik hoop dat dit deze week lukt.

Als alternatief kun je de website van ArcGis Online gebruiken waar je in de kaart kunt prikken voor een hoogte (even opletten welke Layers aanstaan):
https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/


Anton
Berichten: 78

Re: hoogtes plaatsen

Berichtdoor Anton » vr 20 sep 2019, 13:09

Het probleem is intussen verholpen. Er is wel een nieuwe installatie nodig van InfraCAD Map. Deze is te downloaden van onze downloadpagina.

  

NLCS workshop - Landmeter