Data van KLIC-layers en KLIC-melding nummers

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Aftertouch
Berichten: 28

Data van KLIC-layers en KLIC-melding nummers

Berichtdoor Aftertouch » wo 09 okt 2019, 09:06

Beste InfraCAD,

Ik heb nog even paar vragen over de KLIC-module van InfraCAD-MAP.

1:
Wanneer ik mijn cursor op een lijn houd, krijg ik allerlei informatie van de betreffende lijn te zien.
Waar is deze informatie opgeslagen?
- In de XDATA van de lijnen kan ik geen informatie vinden.

2:
Is deze data ook te verwijderen 'uit' de lijnen?

3:
Wij willen / moeten de klic-meldingnummers en de aanvraag data vermelden op tekening.
Is het mogelijk om deze data op één of andere manier te herleiden uit de data?
De info komt namelijk wel terug in alle lijnen.

- In de ACAD-DICTIONARY, heb ik al gevonden dat er een INFRACAD_MAP_DATA dictionary wordt aangemaakt, waarin een KLIC-nummer is terug te vinden. Echter bevat deze enkel het laatst geïmporteerde nummer, bij het importeren van meerdere meldingen kan ik de vorige nummers niet terug vinden.
De aanvraagdatum is hier helaas niet terug te vinden.

INFRACAD_MAP_DATA
ICMKLICName
KLIC
TABLES

Code: Selecteer alles

(setq data (dictsearch (AC:GETORADDDICT (namedobjdict) "INFRACAD_MAP_DATA") "ICMKLICNAME"))
(setq data (cdr (assoc 1 (cdr (member (assoc 280 data) data)))))


Anton
Berichten: 78

Re: Data van KLIC-layers en KLIC-melding nummers

Berichtdoor Anton » wo 09 okt 2019, 11:55

De data wordt in een dictionary opgeslagen in een database structuur. Dit is voor intern gebruik binnen InfraCAD Map. Er zijn plannen om hier meer mee te doen, dit zal de komende jaren verder worden uitgebouwd.

De pop-ups kun je uitzetten via de instellingen. Voorafgaand aan het importeren kun je ook kiezen om de data niet toe te voegen. Je mist dan wel interessante informatie.

Er is geen voorziening om de Klic-melding nummers of datums in de tekening te plaatsen of iets dergelijks. Dat zal een werkwijze moeten worden die los staat van het importeren. Het zou interessant kunnen zijn voor een toekomstige versie om een soort export te maken van alle data, waarbij je dan kunt kiezen of je bijvoorbeeld alleen het nummer exporteert of ook de leidinggegevens.

De genoemde dictionary toont niet alle geïmporteerde meldingen maar alleen de actieve (geselecteerde item in de pulldown op de Palette).


Topic author
Aftertouch
Berichten: 28

Re: Data van KLIC-layers en KLIC-melding nummers

Berichtdoor Aftertouch » wo 09 okt 2019, 13:50

Hoi Anton,

bedankt voor de antwoorden.

Wij werken inderdaad aan een eigen 'export-tool'.
In InfraCAD werdt het KLIC-Nummer opgenomen in de layers van de leidingen. Dit is met InfraCAD-MAP niet meer het geval.
Bijlagen
klic.png
klic.png (21.39 KiB) 5709 keer bekeken

  

NLCS workshop - Landmeter