Calculaties totaal toevoegen?

De InfraCAD Suite biedt een schat aan functionaliteit. Valt uw vraag niet in één van bovengenoemde forums? Dan kunt u in dit forum terecht voor alle andere vragen en antwoorden.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Storm
Berichten: 330

Calculaties totaal toevoegen?

Berichtdoor Storm » ma 30 apr 2018, 10:24

Hallo,

Ik ben graag lui en aan hoofdrekenen heb ik een broertje dood.

De hoeveelheden tool in infracad geeft netjes een lijstje weer van stuks/lengtes/oppverlakte van de selectie weer, maar als daar blijkbaar wat verschil in de lijntypes zit dan maakt die daar een apart regeltje voor (zie bijlage).

Allemaal prima, maar nu moet ik de rekenmachine er weer bij pakken gezien het toch op 1 hoop komt.

Is het mogelijk dat er een regel (onderin?) bijkomt die het totaal weergeeft uit elke kolom?
Bijlagen
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (11.65 KiB) 5836 keer bekeken


Henk
Berichten: 294

Re: Calculaties totaal toevoegen?

Berichtdoor Henk » di 26 jun 2018, 13:13

Beste Storm,

Je kan de resultaten exporteren naar een CSV-bestand met behulp van de knop [Export...]. Vervolgens kun je binnen MS Excel onder elke kolom een cel met totalen tonen.

Het is ook mogelijk de hoeveelheid rijen terug te brengen tot één door bij de InfraCAD Instellingen, tabblad "Calculeren" bij "Resultaten uitsplitsen" alle opties uit te vinken.


Topic author
Storm
Berichten: 330

Re: Calculaties totaal toevoegen?

Berichtdoor Storm » di 26 jun 2018, 13:19

Henk schreef: Het is ook mogelijk de hoeveelheid rijen terug te brengen tot één door bij de InfraCAD Instellingen, tabblad "Calculeren" bij "Resultaten uitsplitsen" alle opties uit te vinken.
Ah, top. Dit is helemaal prima.

  

NLCS workshop - Landmeter