InfraCAD Netwerk Licentie Manager

In dit forum vindt u veel informatie over het installeren van InfraCAD software, het omgaan met licenties, stappenplannen voor upgraden etc. Het beste startpunt voor IT-gerelateerde zaken rondom de InfraCAD Suite.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
RobvanWell
Berichten: 5

InfraCAD Netwerk Licentie Manager

Berichtdoor RobvanWell » di 14 mar 2017, 17:28

Ik heb geen toegang tot de licentieserver maar wil toch het gebruik van de licenties bijhouden.
Is dat mogelijk als ik de Netwerk Licentie Manager lokaal installeer en welke instellingen moet ik dan gebruiken?
Rob van Well,
ARCADIS, IT Engineering Applications


Henk
Berichten: 294

Re: InfraCAD Netwerk Licentie Manager

Berichtdoor Henk » di 14 mar 2017, 18:42

Beste Rob,

De statuspagina is in principe vanaf elke computer in het netwerk te bekijken. Start de webbrowser en voer hier de volgende link in:

http://<IP-adres>:<Poort>/stats/stats.aspx

Vervang <IP-adres> door het IP-adres van de “server” computer en <Poort> door het poortnummer.


Topic author
RobvanWell
Berichten: 5

Re: InfraCAD Netwerk Licentie Manager

Berichtdoor RobvanWell » ma 20 mar 2017, 10:54

Hoi Henk,
Het bekijken van het active gebruik van InfraCad is mij bekend. Maar ik zou graag een overzicht hebben van het gebruik zoals de grafiek in de handleiding'INFRACAD NETWERK LICENTIE MANAGER, Gebruik bekijken, Weekoverzicht' aangeeft.
Is dat ook mogelijk vanaf mijn pc of moet ik dan inloggen op de Licentie server?
Rob van Well,
ARCADIS, IT Engineering Applications


Henk
Berichten: 294

Re: InfraCAD Netwerk Licentie Manager

Berichtdoor Henk » ma 20 mar 2017, 11:51

Beste Rob,

Je kan dit inderdaad alleen bekijken binnen INLM op de server. Eventueel kun je een kopie van de CSV bestanden in de map "UsageReporting" naar je computer halen en deze data zelf binnen MS Excel analyseren.

  

NLCS workshop - Landmeter