Schaal in laagnaam

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
Pascalstorck
Berichten: 19

Schaal in laagnaam

Berichtdoor Pascalstorck » wo 06 mar 2019, 09:25

Beste,

Volgens mij is er in versie 6.4 een bug ontstaan waarbij de schaal wordt toegevoegd aan de laagnaam, terwijl dit niet staat aangevinkd in de instellingen. Voor zover ik het nu kan zien gebeurd dit enkel bij Arceringen '-SO'

Groeten,
Pascal


Henk
Berichten: 294

Re: Schaal in laagnaam

Berichtdoor Henk » wo 06 mar 2019, 09:45

Beste Pascal,

Nee, het is geen bug. Bovendien zit het er vanaf de eerste versie van de NLCS-module in.
Lagen voor Arceringen worden altijd voorzien van de schaal, om te waarborgen dat alle "Controle en Herstel-" en bijwerkfuncties ook toegepast kunnen worden voor Arceringen.

Zie eventueel dit artikel in de online handleiding, bij "Schaal opnemen in laagnaam".


Topic author
Pascalstorck
Berichten: 19

Re: Schaal in laagnaam

Berichtdoor Pascalstorck » wo 06 mar 2019, 09:55

Bedankt voor de snelle reactie. Nooit eerder opgevallen.

Als ik de formele beschrijving NLCS erop na lees blijft de schaal in laagnaam optioneel.
Is er geen manier om dit uit te schakelen in de InfraCAD toolbox?

Hieronder de uitsnede van de Formele Beschrijving NLCS Versie 4_2.

Afbeelding


Henk
Berichten: 294

Re: Schaal in laagnaam

Berichtdoor Henk » wo 06 mar 2019, 10:22

Nee, dit is in InfraCAD niet uit te schakelen. Alle bijwerkknoppen (de kwastjes), de knoppen "Eigenschappen uitlezen" en "Eigenschappen herstellen", de migratiefunctionaliteit, de "Controle en Herstel" functionaliteit etc. zouden anders niet meer gebruikt kunnen worden.

De Formele Beschrijving geeft het ook aan: "Dit is het geval wanneer bij het betreffende element sprake is van schaalafhankelijke of juist schaalonafhankelijke weergave."

Het is een goed teken dat het je nooit eerder is opgevallen. :)

Gebruikersavatar

ELucas
Berichten: 75

Re: Schaal in laagnaam

Berichtdoor ELucas » wo 06 mar 2019, 11:33

Wel jammer dat met "Eigenschappen uitlezen" de schaal niet meegenomen wordt als optie.
Nu moet je eerst handmatig uitlezen welke schaal de bv arcering is, de schaal in InfraCAD aanpassen en dan kun je pas een nieuwe arcering tekenen.
Ik snap dat met meerdere objecten, met "Eigenschappen uitlezen", ook verschillende schalen kunnen voorkomen.
Maar als er één object is zou het als optie gevraagd kunnen worden of in te stellen zijn.
Misschien in de volgende versie?


Henk
Berichten: 294

Re: Schaal in laagnaam

Berichtdoor Henk » wo 06 mar 2019, 12:23

Het zou inderdaad een optie kunnen zijn. Alleen zal dit dan wel consequent voor alle "Actieve instellingen" van toepassing moeten zijn (dus ook Discipline etc.). Ik zal dit als wens noteren.

  

NLCS workshop - Landmeter