XREFOVERRIDE

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk

Gebruikersavatar

Topic author
ELucas
Berichten: 75

XREFOVERRIDE

Berichtdoor ELucas » do 14 sep 2017, 10:14

Mooi die nieuwe functies van AutoCAD.
Zo is er een hele handige instelling vor xrefs: XREFOVERRIDE

Alle objecten die niet Color ByLayer staan krijgen dan de ovverride om toch zich zo te gedragen alsof ze ByLayer getekend zijn.

Ik ben echter een probleem met deze instelling tegen gekomen als ik b.v. een verkeersbord plaats in een xref.
Mooie rode rand, witte achtergrond... je kent het wel.
Als je dus "XREFOVERRIDE" gebruikt dan staat het bord dus op de afdruk gewoon op ZWART.

De oplossing zou zijn dat alle bordkleuren een eigen layer krijgen en niet een eigen Color hebben.


Anton
Berichten: 78

Re: XREFOVERRIDE

Berichtdoor Anton » di 10 okt 2017, 11:23

Bij het maken van de borden hebben we inderdaad overwogen of dat een mogelijkheid is. Echter vanwege de extra aantal lagen die nauwelijks extra voordeel opleveren, hebben we besloten om dat niet te doen.

Uiteraard is het in het geval van een Xref waarbij objecten voorkomen met hard ingestelde kleuren erg vervelend. Een betere oplossing lijkt me dan om de XREFOVERRIDE niet in te stellen en de Xref zelf aan te passen/te verbeteren zodat alle foutgekleurde objecten keurig ByLayer zijn gekleurd. Dan heb je zelf veel meer invloed op de objecten die je wel of niet van kleur wilt voorzien.

De verkeersborden kunnen natuurlijk ook in een aparte Xref worden geplaatst.

  

NLCS workshop - Landmeter